دادگاه انقلاب تهران؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه برگزار شد

صادق زیباکلام

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات صادق زیبا کلام در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. او به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، دادگاهی و محاکمه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

این استاد دانشگاه در تشریح این خبر در صفحه شخصی خود اتهام خود در این جلسه دادرسی را فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان کرد و نوشت:”در محاکمه پریروزم در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب پرسش حقوقی مهمی مطرح کردم. آیا در جمهوری اسلامی شهروندان از حق ابراز مخالفت با سیاست‌های نظام برخوردار می‌باشند یا این اقدام عملی مجرمانه است؟ نه قاضی و نه نماینده دادستان پاسخی ندادند.”

لازم به ذکر است، صادق زیبا کلام، در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۶ هم‌ پس از احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، توسط ابوالقاسم‌صلواتی محاکمه شده بود.

این استاد دانشگاه در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۶، از محکومیت خود به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از سخنرانی، نوشتن مقاله، مصاحبه و حضور در فضای مجازی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید