زندان رجایی شهر کرج؛ حمید حاج جعفر کاشانی، فعال مدنی دست به اعتصاب غذا زد

حمید حاج جعفر کاشانی

حمید حاج جعفر کاشانی، داور لیگ برتر فوتسال ایران و فعال مدنی محبوس در بند قرنطینه زندان رجایی شهر کرج، در اعتراض به تداوم حبس در بند قرنطینه و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، دست به اعتصاب غذا زد. وی روز چهارشنبه ۲۹ تیر از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه پنج مردادماه ۱۴۰۱، حمید حاج جعفر کاشانی، داور لیگ برتر فوتسال ایران و فعال مدنی محبوس در بند قرنطینه زندان رجایی شهر کرج، دست به اعتصاب غذا زد.

اعتصاب غذای حمید حاج جعفر کاشانی از روز چهارشنبه پنج مردادماه، در اعتراض به تداوم حبس در بند قرنطینه و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و محرومیت از تماس تلفنی و ملاقات صورت گرفته است. همچنین به گفته یک منبع مطلع علیرغم درد کلیه از انتقال وی به بهداری ممانعت می‌شود.

روز چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱، آقای حاج جعفر کاشانی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. این فعال مدنی که هم اکنون در قرنطینه زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد و از تماس تلفنی و ملاقات محروم است، ابتدای اردیبهشت سال جاری نیز از زندان تهران بزرگ به اوین منتقل شده بود.

به گفته یک منبع مطلع: «وی یک هفته پیش از انتقال به دلیل درد کلیه به بیمارستان طالقانی اعزام شده بود و هفته بعدش قرار بود مجددا برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شود ولی به زندان رجایی شهر منتقل شد.»

او در دی ماه سال گذشته به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.
حمید حاج جعفر کاشانی در پاییز سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در دی ماه سال ۹۹ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و به مدت ۲ ماه روزی ۴ ساعت کار اجباری در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت نظارت حراست آن محکوم شده است.

آقای حاج جعفر کاشانی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. در آخرین مورد وی در سال ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در قائمشهر بازداشت و از بابت اتهامات “توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. او نهایتا فرودین ماه امسال در پی حضور در دادسرای قائمشهر از صدور حکم آزادی زودهنگام خود مطلع شد.

حمید حاج جعفر کاشانی، متولد ۱۳۶۱ و داور شناخته شده فوتسال ایران است. او پس از آزادی از زندان در سال ۹۶ بر اساس تصمیم حراست فدراسیون فوتبال از ادامه داوری در مسابقات لیگ برتر فوتسال محروم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید