اعزام یاشار دارالشفا به مرخصی +عکس

یاشار داراشفا_kampain.info
عکس جدید از یاشار دار الشفا پس از اعزام وی به مرخصی

«یاشار دارالشفا» فعال چپ دانشجویی و زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین پس از گذشت سه سال به مرخصی ۳ روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «یاشار دارالشفاء» فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ ارشد برنامه‌ ریزی اجتماعی دانشگاه تهران پیش تر جهت تحمل ۵ سال و نیم حبس تعزیری در آبان ماه ۱۳۹۱ خود را به زندان اوین معرفی کرد.
«یاشار دارالشفاء» به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، « توهین به رییس‌جمهور» در دادگاه بدوی به ریاست «قاضی ابولقاسم صلواتی» به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال و نیم حبس تعزیری تبدیل شد.
این فعال چپ دانشجویی در جریان اعتراضات مردمی پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نخستین بار در ۱۳ آبان ماه ۱۳۸۸ بازداشت و مدت ۲۰ روز در زندان اوین محبوس بوده و سپس در۱۵ بهمن ماه همان سال به همراه ۶ تن از اعضای خانواده‌اش احضار و نزدیک به ۳۲ روز را در زندان اوین در بازداشت بود. وی در طول این مدت در بندهای ۲۴۰ و ۳۵۰ در بازداشت موقت به سر می برد.
«یاشار دارالشفاء» دبیر سابق تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی دانشگاه تهران یکی از هفت عضو خانواده دارالشفائی است که پیش از این در دو ماه آخر سال ۱۳۸۸ بازداشت و همگی به زندان اوین منتقل شده بودند.
این فعال دانشجویی با رتبه چهار کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه تهران شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل