دو شهروند بهایی در استان قزوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

امید کشاورز و پریا اقدسی

نیروهای امنیتی در استان قزوین، امید کشاورز و پریا اقدسی، را بازداشت کردند.‌ بازداشت این دو شهروند بهایی همراه با ضبط بعضی وسایل شخصی و تفتیش منزل شخصی آنها همراه بوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱، امید کشاورز و پریا اقدسی، دو شهروند بهایی ساکن استاندقزوین در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی این شهروندان بهایی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، ماموران وزارت اطلاعات هنگام بازداشت امید کشاورز و پریا اقدسی محل سکونت اینودو شهروند بهایی را تفتیش کرده و برخی وسائل شخصی آنها از قبیل گوشی هاي تلفن‌همراه، لپ تاپ و هارد دیسک کامپیوتر رو میزی را نیز توقیف کردند.‌

روز دوشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه ای بر طبق عادت همیشگی خود برای موجه جلوه دادن سرکوب پیروان آئین بهایی در ایران این یورش و بازداشت‌ها را به علت ارتکاب این شهروندان بهایی به جاسوسی برای اسرائیل، ربط داد. ادعای نخ نمایی که پس از گذشت چندین دهه از آن در هیچ جای دنیا از حکومت جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، ماموران وزارت اطلاعات با یورشهای گسترده به منازل مسکونی دهها شهروند بهایی در شهرهای قزوین، مشهد، ماهشهر، گرگان، شیراز، گنبدکاووس، تهران، کرج و ساری، پس از تفتیش منازل برخی لوازم شخصی این شهروندان را توقیف کرده و به همراه خود بردند.

همچنین، در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، مهوش ثابت شهریاری، عفیف نعیمی و فریبا کمال آبادی سه تن از اعضای جامعه بهائی ایران و زندانیان سیاسی پیشین به همراه سها ثابتی که البته این شهروند بهایی پس از چند ساعت‌ آزاد شد، بهنام ممتازی و سامان استوار توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید