کشته شدن یک جوان چابهاری در شلیک ماموران نیروی انتظامی، ۷ کشته در سه روز

عابد برفروشان_Kampain.info

یک جوان چابهاری در شلیک مستقیم ماموران یگان مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش کشته شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از «کمپین فعالین بلوچ» روز چهارشنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۴ «عابد برفروشان» فرزند «لال بخش» ۲۷ ساله در تیراندازی و شلیک مستقیم ماموران یگان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در نزدیکی منطقه «پیگل خاش»، با اصابت گلوله به قلبش کشته شد.
«آصف برفروشان« برادر «عابد« در گفتگویی با کمپیت “فعالین بلوچ” با تایید این خبر گفت: “عابد و پدرم با خودرو شخصی خود از زاهدان به سمت خاش در حرکت بودند که ناگهان تیر به برادرم اصابت کرده و درجا کشته شد.”
وی افزود: ما پیگیر ماجرا شدیم مشخص شده که ماموران یگان مواد مخدر خاش تیر اندازی کرده اند اما گفته اند که اشتباه شده و به دنبال فرد دیگری بودند.
وی ادامه داد: ما از طریق استانداری و نیروی انتظامی پیگیر ماجرا هستیم و امیدوارم به ما پاسخ بدهند.
همچینین طی چند روز گذشته در این هفته این هفتمین شخص است که در تیر اندازی ماموران نیروی انتظامی کشته شده است.
پیش از وی، دو جوان ایرانشهری به نام های «ایمان ارژنگ» (دانشجو دانشگاه زابل) و «عطا الله دامنی» دوشنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۴ در منطقه مهرستان در اثر شلیک ماموران نیروی انتظامی مهرستان اتومبیل سایپا آنها آتش گرفته و ساعاتی بعد در اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان باختند.
همچنین یک جوان به نام «بشارت کلمتی» روز دوشنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۴ در مرز ریمدان نزدیک مرز پاکستان با شرایط مشابهی کشته شد.
در وضعیتی مشابه سه شنبه ۱۷ شهریور ماه سه (کولبر) به نام های «شاه محمد ریگی» فرزند «دادشاه»، «ابراهیم گمشادزهی » و «مبارک مومد زهی براهوی» از منطقه خاش و زاهدان در نزدیکی مرز تفتان در آتشباری نیروهای امنیتی ایرانی کشته شدند.
در تمام موارد فوق الذکر ماموران انتظامی پس از تیر اندازی صحنه را ترک کرده اند و مقامات مسوول و سایت های داخلی هیچ واکنشی به گزارشهای فوق نشان نداده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید