استان قم؛ گزارشی از آخرین وضعیت عطالله رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان لنگرود

عطالله رضایی

عطالله رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان لنگرود استان قم، در حال سپری کردن دوران حبس خود است. او پیش تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه، توهین به رهبری و روح الله خمینی، به پنج سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۱، عطاالله رضایی، متاهل، دارای چهار فرزند، زندانی سیاسی اهل قم و محبوس در زندان لنگرود قم، در حال تحمل حبس تعزیری پنج ساله خود به اتهام اجتماع و تبانی از طریق عضویت در گروه پادشاهی خواه، است.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”عطاالله رضایی اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰ به مرخصی اعزام و در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، برای تحمل حبس به زندان بازگشت. اما مجددا درخواست مرخصی این زندانی سیاسی بنا بر اعلام مسئولان زندان قم از طرف دادسرای زندان اوین و به درخواست اطلاعات سپاه بسته و از حق استفاده از مرخصی محروم است.”

لازم به ذکر است، عطالله رضایی، در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۳۹۹، برای تحمل حبس تعزیری ۵ ساله خود بازداشت و به زندان لنگرود این استان منتقل شد.

عطالله رضائی، در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۳۹۸، به همراه یاسین جمالی، دیگر فعال مدنی در پی یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲الف زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

با آغاز مراحل دادرسی، در آذر ماه ۱۳۹۸، پرونده عطالله رضائی با اتهامات《اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور》، فعالیت تبلیغی علیه، توهین به رهبری و روح الله خمینی، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، محاکمه و این فعال مدنی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام توهین به رهبری و روح الله خمینی، هم به۲ سال و در مجموع به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر، عیناً تائید و با اعمال ماده ۱۳۴، اشد مجازات، تحمل ۵ سال از مجموع کل این حکم برای عطالله رضائی لازم به اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید