زندان اوین؛ فاطمه مثنی، زندانی سیاسی، به مرخصی درمانی اعزام شد

فاطمه مثنی

فاطمه مثنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد.‌ او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران، به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق، به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته فاطمه مثنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از تودیع وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شد.‌ فاطمه مثنی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری ۱۵ ساله خود است. پیشتر نیز ستاد اجرائی فرمان امام حکم مصادره املاک این زوج را ارسال ابلاغیه ای به آنها اجرا کرده بود.‌

یک منبع مطلع در این باره گفت:”فاطمه مثنی در تاریخ ۱۰ مردادماه به مرخصی درمانی اعزام شده و با توجه به طولانی شدن روند درمان احتمالا مرخصی این زندانی سیاسی تمدید شود اما هنوز تمدید این مرخصی قطعی نیست.”

در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، ستاد اجرائی فرمان امام، با ارسال اجرائیه ای حکم تخلیه منزل شخصی حسن صادقی و همسرش فاطمه مثنی، جهت مصادره اموال آن‌ها را در راستای اجرای بخش دوم حکم صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و تائید شده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، بر علیه این زوج زندانی سیاسی را صادر کرد و چند ماه پیش با ارسال اخطاریه ای این ۲ ملک را مصادره کردند.‌ مصادره اموال این زوج زندانی سیاسی در حالی صورت گرفت که مغازه متعلق به این زوج بعنوان تنها منبع درآمد آنها برای فرزندان بی سرپرست آنها بود.

فاطمه مثنی، در تاریخ ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۹، برای اولین بار از زمان اجرای حکم حبس خود به مرخصی اعزام و در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از اتمام دوران مرخصی به زندان اوین بازگشت.

فاطمه مثنی به همراه همسرش حسن صادقی و فرزندان آنها در تاریخ ۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۱، در جریان برگزاری مجلس ترحیم پدر حسن صادقی که از مخالفان جمهوری اسلامی بود توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و همزمان خانه آنها به دستور دادستانی پلمب شد و پس از گذشت ۱ ماه و ۱۵روز از تاریخ بازداشت، ۲ فرزند آنها بدون تفهیم اتهام آزاد شدند و حدود ۱ سال بعد هم حسن صادقی و فاطمه مثنی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

با آغاز مراحل دادرسی پرونده فاطمه مثنی و حسن صادقی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بررسی و هر یک به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق، به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و مصادره اموال شامل شش دانگ مغازه و منزل محکوم شدند، این حکم عیناً توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شد.

با اجرائی شدن حکم صادره بر علیه این زوج زندانی سیاسی، فاطمه مثنی در تاریخ ۸ مهرماه ۱۳۹۴ جهت اجرای حکم حبس تعزیری ۱۵ ساله خود در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی وی در تهران بازداشت شد. همچنین در تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۴، حسن صادقی، در حالی که برای ملاقات با فاطمه مثنی به زندان اوین مراجعه کرده بود بازداشت و جهت تحمل حبس تعزیری ۱۵ ساله خود به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.

درخواست اعاده دادرسی بر پرونده این زوج زندانی سیاسی در آبان ماه ۱۳۹۷، برای دومین مرحله توسط شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی نیازی رد و به آنها ابلاغ شد.

حسن صادقی، پیشتر نیز در سال ۱۳۶۰، توسط نیروهای امنیتی از بابت فعالیتهای سیاسی بازداشت و تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید