زخمی شدن چهار کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه

کولبران زخمی

در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه چهار کولبر به نام‌های یوسف قیطاسی، ارسلان رحمانی، فاضل احمدی و علی آبکار، با اسلحه شکاری زخمی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانان سیاسی و مدنی؛ شامگاه روز دوشنبه 24 مردادماه 1401، چهار کولبر به نام‌های یوسف قیطاسی فرزند خالد اهل بوکان، ارسلان رحمانی  فرزند علی اهل سقز، فاضل احمدی اهل سقز و علی آبکار، اهل بوکان بر اثر شلیک نظامیان در مرز بانه زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نظامیان مستقر در مناطق مرزی بانه بدون اخطار قبلی و از فاصله نزدیک این چهار کولبر را مورد شلیک مستقیم قرار داده‌اند. این کولبران جهت مداوا پزشکی به بیمارستان بانه منتقل شده‌اند.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل