زندان اوین؛ اسکندر لطفی، با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شد

اسکندر لطفی

اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان با اتمام مراحل بازپرسی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه 26 مردادماه 1401، اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان پس از ١٠٨ روز بازداشت موقت با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این فعال صنفی معلمان با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده است.

اسکندر لطفی پس از اتمام دوران بازجویی به قرنطینه زندان اوین و سپس به بند عمومی انتقال یافته بود.

صبح روز پنج‌شنبە بیست و ششم خردادماه، خانواده آقای لطفی برای اولین بار توانستند با وی ملاقات کابینی داشته باشند. این ملاقات درحالی صورت گرفت که ماموران امنیتی این فعال صنفی معلمان و خانواده‌اش را وادار به مکالمه به زبان فارسی کرده بودند.

وی در گفت‌وگو با خانواده خود محور اصلی بازجویی‌ها را مرتبط با دو معلم فرانسوی بازداشتی عنوان کرده بود.

اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج به بازداشتگاه بند دو-الف زندان اوین منتقل شده بود.

روز دوشنبه نهم خردادماه، آقای لطفی در اعتراض به تداوم بازداشت غیرقانونی و تحت فشار قرار دادن وی برای اخذ اعترافات اجباری دست به اعتصاب غذای خشک زد و شامگاه روز دوشنبه شانزدهم خردادماه اعتصاب غذای خشک خود را به اعتصاب غذای تر تبدیل کرد.

بامداد روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه، اسکندر لطفی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بازداشت توسط اطلاعات سپاه جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید