استان خوزستان؛ علی کجباف، به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد

علی کجباف

دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان با صدور دادنامه ای علی کجباف را به تحمل حبس تعزیری محکوم کرد.  او پپیش‌تربه اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱، علی کجباف، توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع مطلع به حقوق بشر در ایران گفت:”در دادنامه ای که امروز به فرشته تابانیان وکیل علی کجباف ابلاغ شد وی از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل شش ماه حبس تعزیری و از اتهام عضویت در گروههای مخالف نظام، قرار منع تعقیب صادر و تبرئه شد.”

لازم به ذکر است، علی کجباف، در تاریخ شش اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل شش ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام عضویت در گروههای معاند نظام،هم به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

جلسه دادرسی به این پرونده در مرحله بدوی، در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، برگزار و پس از ارائه دفاعیات فرشته تابانیان، علی کجباف از اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی/خارجی و  خروج از کشور با گذرنامه دیگر، تبرئه شد و با اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت درگروه های معاند، محاکمه شده بود.

پیشتر نیز قرار بود جلسه دادگاه علی کجباف در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، در شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز محاکمه شود اما با توجه به اینکه فرشته تابانیان بعنوان وکیل مدافع علی کجباف نتوانسته بود در جلسه دادرسی حاضر شود لذا جلسه دادرسی او به تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ تعلیق شده بود.

اتهامات اولیه علی کجباف، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم به قصد برهم زدن امنیت داخلی/خارجی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، عضویت در جمعیت‌های معارض کشور و خروج از کشور با مدارک غیرقانونی، بود.

علی کجباف، در تاریخ ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۰، به هنگام خروج از کشور در مرز زمینی ایران و ترکیه، توسط‌ ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه و طی مراحل بازجویی در حالی که به‌ شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود تفهیم اتهام شد و پس از آن به زندان شیبان در اهواز منتقل شد.

در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰، علی کجباف، با تودیع وثیقه بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی و تعیین شعبه پرونده علی کجباف، نزد شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز برای رسیدگی با اتهامات مذکور تعیین تاریخ شد.

علی کجباف، در دوران بازجویی تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار گرفت و اعترافات او توام با شکنجه و ضرب و جرح بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل