دادگاه انقلاب تهران؛ جلسه رسیدگی به اتهام های سپیده رشنو، از دختران معترض به حجاب اجباری، برگزار شد

سپیده رشنو

سپیده رشنو، پس از انتقال به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران تفهیم اتهام شد.‌ او به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج نشین و تشویق مردم به فساد و فحشا، محاکمه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۹مردادماه ۱۴۰۱، سپیده رشنو، اهل شهر خرم آباد مرکز استان لرستان، از دختران معترض به حجاب اجباری، پس از انتقال به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان‌افشاری با سه عنوان مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. وی از تاریخ ۲۵ تیر ماه در بازداشت به سر می برد.

براساس کیفرخواست صادره توسط شعبه بازپرسی دادرسی زندان اوین، سپیده رشنو با ۳ عنوان حقوقی تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج نشین و تشویق مردم به فساد و فحشا، مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و کیفرخواست صادره به وی ابلاغ شد.

ایمان افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در این خصوص گفت:”در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری و الزام قانون‌گذار به ابلاغ کیفرخواست، متهم از زندان احضار شده و در شعبه مذکور، مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به وی ابلاغ شد.”

لازم به ذکر است، سپیده رشنو، در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱، در پی وخامت وضعیت جسمی بر اثر فشارهای روحی و و فیزیکی و ضرب و شتم احتمالی، پس از اعزام به بیمارستان طالقانی تهران در محیطی کاملا امنیتی معاینه و پس از چند ساعت‌ مجددا به زندان اوین بازگردانده شد.

در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱، حقوق بشر در ایران، با انتشار گزارشی، از محرومیت سپیده رشنو برای دسترسی به وکیل و عدم رعایت حقوق دادرسی عادلانه او اعمال رفتار خشونت آمیز و ضرب و شتم او را اطلاع رسانی کرده بود.

سپیده رشنو، در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، پس از انتشار ویدئویی که درگیری لفظی و فیزیکی او با رایحه ربیعی در فضای مجازی منتشر شد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه ۲ الف سپاه منتقل شد./به نقل از میزان،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید