دادسرای عمومی و انقلاب تبریز؛ شاهین برزگر، فعال مدنی، به جلسه بازپرسی احضار شد

شاهین برزگر

دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با ارسال ابلاغیه ای کتبی، شاهین برزگر را احضار کرد.‌ او پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، شاهین‌ برزگر، فعال مدنی، ساکن تبریز مرکز استان آذربایجان غربی، با دریافت ابلاغیه ای کتبی توسط شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برای حضور در جلسه بازپرسی احضار شد.‌

بر اساس این گزارش، این فعال مدنی پیشتر هم‌ به دفعات توسط ارگان‌های امنیتی شهر تبریز بازداشت، احضار و حتی محاکمه شده است. از دلایل احضار و مصادیق حقوقی اتهام‌های شاهین برزگر تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دسترس نیست.

احضار شاهین برزگر به این‌ جلسه بازپرسی درحالی صورت گرفته که در تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، ماموران امنیتی شهر تبریز به منزل پدری این فعال ملی مدنی برای بازداشت وی مراجعه کردند اما با توجه به عدم حضور شاهین برزگر این اقدام ماموران امنیتی ناموفق بود.‌

لازم به ذکر است، شاهین برزگر، در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در شهر تبریز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شد و پس از طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۰ مردادماه همان سال به زندان مرکزی این شهر منتقل و در تاریخ ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰ با تودیع وثیقه آزاد شد و در مراحل دادرسی توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری ۲ تبریز با اتهام تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی، به ۹۱ روز حبس تعزیری درجه ۶ با احتساب روزهای بازداشت اولیه و پرداخت ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. دادگاه اجرای ۵۰ روز از مجازات حبس شاهین برزگر را به مدت ۲ سال تعلیق کرد.

این فعال ملی مدنی، پیشتر هم اواخر آبان ۱۳۹۸، پس از تفتیش منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز منتقل و در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، شاهین برزگر، در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز از بابت اتهامات عضویت در گروه غیرقانونی گاماج، تبلیغ علیه نظام، توسط قاضی رحیم حملبر و در بخش دوم از همین پرونده در همان تاریخ از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی، توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز به ریاست قاضی پیری محاکمه شده بود.

در تاریخ ۱تیر ماه ۱۳۹۹، شاهین برزگر،‌ توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز به ریاست قاضی پیری از اتهامات منتسبه تبرئه شد اما از بابت بخش اول پرونده قضائی خود هم توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی رحیم حملبر پس از تبرئه از اتهام عضویت در گروه گاماج، فقط به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

شاهین برزگر، در تاریخ ۳ آبان ماه ۱۳۹۸ هم به همراه ۷ تن دیگر از فعالان ملی مدنی در جریان مراسم یازدهمین سالگرد غلامرضا امانی، در آرامستان مارالان شهر تبریز، بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید