زندان تبریز؛ یاشار پیری، فعال مدنی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

یاشار پیری

یاشار پیری، فعال مدنی پس از تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد. او پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی تبریز بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج شنبه دو شهریور ماه ۱۴۰۱، یاشار پیری، فعال مدنی، پس از اتمام بازجوئی ها با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از زندان تبریز آزاد شد.‌

این فعال ملی مدنی، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت:”بدلیل زنگ ۳۰ ثانیه ای به فردی که هیچ شناختی از وی ندارم و فقط جهت اینکه نظری در مورد پرونده برادرم ارائه دهند که ایشان نیز عینا همین را در جلسه دادسرا مطرح کرده اند به اتهام(اعمال نفوذ به مقامات قضایی)دیروز باوثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدم.”

لازم به ذکر است،‌ یاشار پیری، در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱، در پی احضار به اتاق ۳۷ اداره اطلاعات تبریز بازداشت و در شعبه ۷ بازپرسی در دادسرای این شهر تفهیم اتهام شد و با صدور وثیقه به بند قرنطینه زندان تبریز منتقل شد و در تاریخ ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱، به بند ۱۲ این زندان منتقل شده بود.

یاشار پیری، پیش از این هم در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه تبریز، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۶ آذر ماه ۱۳۹۸ به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

یاشار پیری برای دومین مرحله در تاریخ ۹ آذر ماه ۱۳۹۸، از بند قرنطینه زندان تبریز به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در این شهر منتقل شد و در تاریخ ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۸، به زندان تبریز بازگردانده شد و در تاریخ ۱۶ بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل