بازداشتگاه اطلاعات شیراز؛ عدم دسترسی به خدمات پزشکی، تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده

لیلا حسین زاده

لیلا حسین زاده، فعال دانشجویی محبوس در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز از حق درمان محروم است. خانم حسین‌زاده به دلیل فعالیت‌های خود به دفعات بازداشت و زندانی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه هفت شهریور ماه ۱۴۰۱، لیلا حسین زاده، فعال دانشجویی محبوس در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز با توجه به بیماری خود ایمنی از دسترسی به داروهای خود محروم است.

بر اساس این گزارش، این فعال دانشجویی به دفعات سابقه بازداشت، بازجویی و محکومیت کیفری به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز خود دارد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”تداوم بازداشت، ممانعت از دسترسی لیلا حسین زاده به داروهای مرتبط با بیماری ناعلاج خود و استرس باعث وخامت حال او می شود و همین مساله باعث افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان این فعال صنفی و دانشجویی شده است. لیلا حسین زاده در اردیبهشت ۱۳۹۹ با توجه به همین بیماری از سوی کمیسیون پزشکی قانونی مشمول عدم تحمل کیفر شد و از زندان آزاد گردید.”

لازم به ذکر است، لیلا حسین زاده، در تاریخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱، پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند روز بی خبری در تماسی کوتاه به آنها اعلام کرد که به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شده است.

در تاریخ ۱۸ دی ماه۱۴۰۰، لیلا حسین زاده، با دریافت ابلاغیه ای کتبی توسط شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری ۵ ساله خود احضار شده بود اما مشخص نیست به چه علت اجرای حکم حبس تعزیری وی تعلیق شده بود.

این فعال دانشجویی، در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد، به اتهام (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد. این حکم پس از اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عینا تائید شد.

لیلا حسین زاده، از بابت پرونده ای دیگر هم در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از انتقال به بند زنان در زندان عادل آباد شیراز در تاریخ ۲دی ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

همزمان با بازداشت این فعال دانشجوئی، رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی ادعا کردند:”چند تن در شیراز تحت عنوان (عناصر مرتبط با جریان ها و شبکه های ضدانقلاب خارج نشین با لیدری ل.ح)بازداشت شد.”

این فعال دانشجوئی دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران، در تاریخ ۶ مردادماه ۱۳۹۸، جهت اجرای حکم ۲سال و ۶ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام)که پیش از این توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شده بود در پی مراجعه ماموران امنیتی به منزل وی بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، براساس بخشنامه اخیر قوه قضائیه بطور مشروط آزاد شده بود.

این فعال دانشجوئی، پیشتر و در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، محکوم شده بود. این حکم پس از تشکیل دو جلسه دادرسی در تاریخهای ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید