بازرسی سلول و بازجویی هم بندی شاهرخ زمانی

مسوولین بازرسی زندان رجایی شهر با حضور در  سالن ١٢ این زندان به بازرسی سلول و بازجویی هم بندی شاهرخ زمانی پرداختند.
kaim aziz marof saeid shirzad _kampain.info
کریم عزیز معروف (در بالا) و سعید شیرزاد( در پائین) عکس
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ظهر روز جاری دوشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۴ مسوولین قسمت بازرسی زندان رجایی شهر پس از حضور درسالن ١٢ این زندان و بازرسی سلول جانباخته «شاهرخ زمانی» فعال کارگری، «کریم عزیز معروف» زندانی سیاسی ۷۵ ساله را جهت بازجویی و پاره ای از توضیحات در خصوص مرگ «شاهرخ زمانی» به بیرون از سلول منتقل کردند.
« کریم عزیز معروف»، زندانی کهنسال ۷۵ ساله از اهالی کردستان است که نوزدهمین سال حبس خود در زندان رجایی شهر سپری می کند. او در زندان دچار بیماری دیابت شده و مهر ماه سال ۱۳۹۳ به علت سکته قلبی مورد عمل قلب قرار گرفت و پس از ۹ روز از عمل جراحی، در حالیکه هنوز در شرایط نامناسب به سر می‌برد، به زندان بازگردانده شد.
یک منبع آگاه در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت ” طی بازرسی روز جاری دوشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۴، وسایل شخصی جانباخته «شاهرخ زمانی» جهت تحویل به خانواده وی از سوی سعید شیرزاد زندانی سیاسی محبوس در این بند جمع آوری و به مسوولین تحویل داده شده است»
این منبع آگاه در ادامه گفت” هیئت ای که جهت بازرسی و بازجویی در خصوص مرگ «شاهرخ زمانی» به این بند آمده بودند با واکنش شدید زندانیان سیاسی و عقیدتی این بند مواجه شده و زندانیان اعلام کرده اند که مسبب مرگ این فعال کارگری حکومت و رئیس زندان «مردانی» می باشد. همچنین «بستن پنجره ها»، «نبود تهویه مناسب»، «نصب دستگاهای پارازیت»، «عدم استفاده از هواخوری»، « بستن درب ها به مدت ۲۱ ساعت» و شکنجه های دیگر نه تنها باعث مرگ تدریجی و تک تک ما شده، بلکه بیشتر ما به علت فشارهای غیر انسانی تحمیل شده از سوی مسوولین دچار سرددهای شدید و علائم بیماری های روحی و روانی شده ایم”
شاهرخ زمانی_kampain.info
«شاهرخ زمانی» از اعضای سابق «هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش» است که روز گذشته یک‌شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۴، در سالن ۱۲ زندان «رجایی شهر کرج» به دلایل نامعلوم و به طرز مشکوکی جان باخت.
گفته شده پیکر این فعال کارگری زندانی با “سیاهی و کبودی‌هایی بر بدن” و “کاملا بی جان”، جهت “کالبدشکافی” به پزشکی قانونی منتقل شده و گمانه‌زنی‌های اولیه بر پایه “سکته مغزی” این زندانی اعلام شده است.
این فعال کارگری، در سال ۱۳۹۰، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۱۱ سال زندان محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید