دادگاه انقلاب سنندج؛ سه شهروند به جهت جلسه «دادرسی و آخرین دفاع» احضار شدند

آرمان سلیمی، امید شیخی و امید اسدی

دادگاه تجدیدنظر استان کردستان با صدور احضاریه‌ای، سه شهروند ساکن سنندج به نام‌های آرمان سلیمی، امید شیخی و امید اسدی، را به جلسه دادرسی فراخواند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه هشت شهریور ماه ۱۴۰۱، آرمان سلیمی، امید شیخی و امید اسدی، سه شهروند ساکن سنندج، با دریافت ابلاغیه های کتبی برای ارائه دفاع از خود به شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان احضار شدند.‌

براساس این گزارش، اتهام این شهروندان در این جلسه دادرسی «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌ها یا سازمان‌ها مخالف نظام» و در اعتراض دادستان سنندج به تبرئه دادگاه بدوی که پیشتر برای اين افراد صادر شده بود عنوان شده است.

لازم به ذکر است، آرمان سلیمی، امید شیخی و امید اسدی، در تاریخ ۷ خردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج از بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» تبرئه و قرار منع تعقیب آنها صادر شده بود. 

امید اسدی، امید شیخی در تاریخ ۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، به اداره اطلاعات سپاه سنندج احضار و جهت طی مراحل بازجوئی بازداشت شدند.

همچنین، آرمان سلیمی، در تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه به همراه امید شیخی آزاد شد.‌

همچنین، امید اسدی دیگر متهم این پرونده هم در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل