زندان اوین؛ محرومیت از خدمات پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان

جعفر ابراهیمی

جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان علاوه بر بلاتکلیفی از حق درمان محروم است. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب کرج با اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم به برگزاری تجمع اعتراضی، محاکمه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه هشت شهریور ماه ۱۴۰۱، جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین در پی افزایش مشکلات گوارش و روده از حق درمان محروم است. وی از اردیبهشت ماه سال جاری در بازداشت و محرومیت به سر می‌برد.

یک منبع مطلع در این‌باره  گفت:”جعفر ابراهیمی سابقه بیماری التهاب روده دارد و تا پیش از بازداشت از داروهای خود استفاده می کرد اما پس از بازداشت و انتقال به زندان اوین به علت بی کفیت بودن مراحل درمان و عدم وجود دکتر متخصص بیماری او عود کرده و باید به مرکز درمانی تخصصی اعزام شود.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، همسر جعفر ابراهیمی پس از ملاقات با وی از گزش ساس توام با خوارش و تحریک پوستی بر جعفر ابراهیمی خبر داد و به شدت ابراز نگرانی کرده بود.

جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۳مردادماه ۱۴۰۱، از سلول‌ انفرادی در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به اتاق‌های چند نفره در بند ۲۰۹ منتقل شد و در تاریخ ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱، در ملاقات کابینی با همسرش، خبر تمدید قرار بازداشت خود را اعلام کرد و در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، به اندرزگاه ۴ زندان اوین‌ منتقل شد.

همچنین، در تاریخ های ۱۲تیر ماه و ۱۱خردادماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت جعفر ابراهیمی به روشی مشابه و بنا بر اعلام بازپرس پرونده و به درخواست وزارت اطلاعات تمدید شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل و در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، به بند۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه واقع در زندان اوین منتقل شده بود.

همچنین،در تاریخ ۱۱خرداد ماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، برای انجام تحقیقات بیشتر به درخواست وزارت اطلاعات و توسط بازپرس دادسرای زندان اوین تمدید شده بود.

جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، از بابت پرونده ای دیگر توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج با اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم به برگزاری تجمع اعتراضی،‌ پس از تبرئه از اتهام تشویش اذهان عمومی، با ۲ اتهام دیگر در مجموع به تحمل ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. پرونده جعفر ابراهیمی در مرحله تجدیدنظرخواهی است.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای مدعی شد؛ سیسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسر او ژاک‌پاری، که با ویزای گردشگری به ایران وارد شده و در بازداشت این ارگان‌ امنیتی بسر می برند به همراه آنیشا اسدالهی، کیوان مهتدی، رضا شهابی، حسن سعیدی، شعبان محمدی، رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی، در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری می کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل