حکم اعدام دو زندانی از جمله یک «تبعه افغانستان» در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد

رحیم قنبرزهی

حکم دو زندانی، از جمله یک تبعه کشور افغانستان و یک شهروند بلوچ که با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز یک‌شنبه شش شهریور ماه، حکم اعدام یک مرد بلوچ در زندان مرکزی شیراز به اجرا درآمد. هویت این زندانی که با اتهام مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، رحیم قنبرزهی، معروف به غنی رودینی، ۴۰ ساله احراز شده است.

همچنین وبسایت حال وش خبر از اعدام یک مرد تبعمجتبی خادمی‌نژاد در این زندان و در همین روز را داد. بر اساس این گزارش، هویت این زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، مجتبی خادمی‌نژاد، حدودا ۳۷ ساله اعلام شده است.

براساس این گزارش، رحیم قنبرزهی در سال ۱۳۹۶ با این اتهام در شهر فسا بازداشت و به زندان مرکزی شیراز منتقل شده بود. مجتبی خادمی‌نژاد نیز در همان سال در پرونده‌ای جداگانه در شیراز بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است./ به نقل ازسازمان حقوق بشر ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید