آرش گنجی، زندانی سیاسی، از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد

آرش گنجی

آرش گنجی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین بدون اعلام قبلی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.‌ او در حال سپری نمودن محکومیت پنج ساله خود در زندان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ پیش از ظهر روز چهارشنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، آرش گنجی، نویسنده، مترجم و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه هشت زندان اوین، بدون اعلام قبلی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آرش گنجی، پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران از جهت اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”پیش از ظهر امروز، آرش گنجی، در حالی که از قبل هیچگونه اطلاع رسانی به او نشده بود به بهانه احضار به واحد اداری اندرزگاه هشت به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد. این انتقال با اعتراضی جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در اندرزگاه هشت همراه شده است.”

این فعال ادبی، در تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه ای توسط شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوبن برای تحمل حبس خود احضار و در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰، پس از مراجعه به آن واحد قضایی بازداشت و زندان اوبن منتقل شده بود.

لازم به ذکر است، آرش گنجی، در تاریخ ۸ دی ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد، محاکمه و در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام (عضویت و همکاری با گروهک مخالف نظام) هم به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و پرونده آرش گنجی به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارجاع شد.‌

این فعال ادبی، در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و تفهیم و آغاز مراحل دادرسی در انتهای جلسه با افزایش مبلغ وثیقه تودیع شده از ۴۵۰ میلیون تومان ۳ میلیارد تومان و عدم توانائی تامین آن بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، پس از تودیع وثیقه جدید آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید