پایان اعتصاب غذای سعید رضوی فقیه پس از اعزام به بیمارستان

«سعید رضوی فقیه» زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، امروز همزمان با اعزام به بیمارستان به اعتصاب غذای خود پایان داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، سعید رضوی فقیه که از روز شنبه در اعتراض به عدم توجه مسئولان زندان رجایی شهر و بهداری این زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، امروز به بیمارستان قلب اعزام شد و به اعتصاب اعتراضی خود پایان داد.
اعتراض رضوی فقیه عدم ارایه خدمات درمانی مناسب به وی و ممانعت از اعزام او به بیمارستان جهت تکمیل اقدامات درمانی اش بود.
سعید رضوی فقیه روز شنبه در نامه ای خطاب به رییس زندان رجایی شهر ضمن اعتراص به برخورد پزشکان و کوتاهی آنها در درمان، از فشار بر وی برای پرداخت هزینه داروهای تجویز شده خبر داده بود.
سعید رضوی فقیه عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، پس از سرکوب های انتخابات در سال ۸۸ به دلیل سخنرانی در یک نشست در همدان به اتهام جرایم امنیتی، از سوی دادگاه انقلاب تهران به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.
او که به خارج از کشور رفته بود، در اسفند ۱۳۹۲ پس از بازگشت به ایران برای گذراندن یک سال محکومیت به زندان رجایی شهر منتقل شد.
هفته ی گذشته گزارش شده بود که مأموران زندان این زندانی سیاسی را که به بیمارستان منتقل شده بود، پیش از اتمام دوره درمان به زندان بازگردانده و به خاطرعدم حضور مسئولان زندان به بهانه تعطیلات به بیمارستان منتقل نکردند.
این در حالی است که وی به دلیل ناتمام ماندن دوران درمان قبلی پس از جراحی قلب باز، دچار حمله قلبی، عفونت ریه و آسم شده بود.
دوران محکومیت رضوی فقیه پنج ماه پیش به پایان رسیده و علیرغم پایان حکم به صورت بلاتکلیف در انتظار دادگاه سخنرانی سال ۹۲ همدان خود در زندان رجایی شهر به سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید