محکومیت علی شریعتی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس

«علی شریعتی» فعال سیاسی که از ۲۰ تیرماه سال جاری پس از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ به بند ۸ منتقل شده است، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، اتهامات این زندانی سیاسی “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “توهین به رییس جمهور” و” نگهداری ماهواره” عنوان شده است.
«علی شریعتی» در بهمن ۱۳۹۳ با پرونده سازی بازجوهای وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید بازداشت شده است.
پرونده سازی ای که حتی «صلواتی» نیز در جلسه ی دوم دادگاه به آن اشاره کرده است.
که این زندانی سیاسی پیش تر در بند ۲۰۹ زندان اوین به بهانه تراشیدن اجباری موهای سر، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
«علی شریعتی» از سیاتیک و بیماری کلیوی رنج می برد که از دوران حبس قبلی همراه وی شده و خانواده اش نگران اند که ادامه بازداشت وی در شرایط نامناسب، سلامتی او را به خطر بیندازد.
این فعال سیاسی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. او در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد که در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافت.
شریعتی همچنین در نیمه شعبان سال گذشته نیز برای مدت یک هفته بازداشت شد. آخرین بازداشت وی مربوط به ۲۹ بهمن سال ۹۳ است و او در این مدت یک بار نیز دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید