یحیی سهرابزهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین، پس از ۱۶ سال حبس ازاد شد

یحیی سهرابزهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین پس از اتمام دوران حبس آزاد شد.‌ او پیش تر توسط دادگاه انقلاب زاهدان به محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام، محاکمه و به ۱۷ سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱، یحیی سهرابزهی، ساکن بخش مرکزی دهپابید از توابع شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان و زندانی سیاسی در تبعید محبوس در زندان استان قزوین، پس از سپری کردن حبس تعزیری ۱۶ ساله خود آزاد شد.

این زندانی سیاسی در مدت حبس خود از حقوق اولیه یک زندانی برای دسترسی به خدمات پزشکی تخصصی و حق درمان بیماری دیابت خود محروم بوده است.

لازم به ذکر است، یحیی سهرابزهی، در سال ۱۳۸۵، در پی فعالیت در گروههای مخالف نظام، توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی با اتهام (محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام) تفهیم اتهام شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده یحیی سهرابزهی، توسط شعبه دادگاه انقلاب زاهدان طی یک جلسه دادرسی بررسی این شهروند به اتهام (محاربه از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام) به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شد./ به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید