علیرغم عدم تکمیل مراحل درمان؛ عطاالله ظفر، شهروند بهایی به زندان اوین بازگردانده شد

عطاالله ظفر

عطاالله ظفر، شهروند بهایی علیرغم ناتمام ماندن مراحل درمانی به زندان اوین بازگردانده شد. این شهروند بهایی ۷۸ ساله، در پی وخامت حال به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی تهران اعزام و به وسیله دستبند و پابند به تخت بسته شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱، عطاالله ظفر، شهروند بهایی به زندان اوین بازگردانده شد.

یک منبع مطلع درباره وضعیت این زندانی گفت: “آقای ظفر که از مشکلات قلبی رنج می‌برد. علیرغم حال نامناسب جسمی، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی تهران از طریق دستبند و پابند به تخت بسته شده بود. ماموران باوجود ناتمام ماندن مراحل درمانی این شهروند، او را از بیمارستان به زندان اوین بازگرداندند؛ امری که منجر به افزایش نگرانی های خانواده این زندانی در خصوص وضعیت سلامت جسمانی وی شده است.”

وی ادامه داد: “خانواده آقای ظفر امیدوار هستند که مسئولان زندان نامه پزشک مبنی بر عدم توانایی تحمل حبس این زندانی را بپذیرند تا این زندانی ۷۸ ساله بتواند در آرامش خاطر، با تجهیزات لازمه و زمان مکفی، روند درمانی خود را سپری بکند.”

عطاالله ظفر در تاریخ ۱۳ شهریور، در پی وخامت حال ابتدا به بهداری زندان اوین و سپس به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود: “وی ابتدا به بهداری زندان منتقل سپس و به علت عدم امکانات لازم در بهداری، به بیمارستان طالقانی (ولنجک) تهران اعزام شد. در بیمارستان نیز بنا به نظر پزشکان سریعا در بخش ccu بستری گردید. ایشان به وسیله پا بند و دستبند به تخت بخش ویژه بسته شده بودند و تقاضا برای برداشتن آنها نیز موکول به دستور قاضی شد.”

در تاریخ ۷ شهریورماه امسال، عطاالله ظفر هنگامی که برای تحویل نامه پزشک مبنی بر عدم توانایی تحمل حبس به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید