بازداشت و بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت نائب عسکری، در زندان ارومیه

نائب عسکری

نائب عسکری، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از ۱۷ ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بند امنیتی زندان ارومیه بسر می‌برد. او مبتلا به بیماری اعصاب و روان است اما با این وجود از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ نائب عسکری، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از ۱۷ ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بند امنیتی زندان ارومیه بسر می‌برد

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در خصوص محرومیت وی از رسیدگی مناسب پزشکی گفت: «آقای عسکری از مشکلات اعصاب و روان رنج میبرد، حتی در دی ماه سال گذشته در زندان تشنج کرده بود. حالا با توجه به انتقال زندانیان سیاسی به بند امنیتی،‌ از رسیدگی پزشکی هم محروم مانده است، چون در زندان بهداری مجهز وجود ندارد و در صورت اینگونه مشکلات مسئولان، تنها به تجویز خودسر یک قرص که اکتفا می‌کنند.»

این منبع مطلع در ادامه افزود: «نائب پدر دو فرزند ۱۰ و هفت ساله است، که برای ثبت نام در مدرسه به دلیل عدم حضور پدر با مشکلاتی مواجه شده اند.»

گفتنی است، در دی ماه ۱۴۰۰، نائب عسکری به همراه هفت زندانی سیاسی دیگر در بند عمومی زندان ارومیه در پی انتقال به بند امنیتی در این زندان مورد ضرب و شتم مسئولان زندان قرار گرفتند. پیشتر نیز هرانا طی گزارشی از وضعیت و مشکلات زندانیان سیاسی در بند امنیتی زندان ارومیه خبر داده بود.

آقای عسکری ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اطلاعات سپاه در ارومیه بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی منتقل شده بود. وی نهایتا در ۲۷ خردادماه همان سال، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان این شهر منتقل شد. اتهام مطروحه علیه آقای عسکری همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام عنوان شد و با گذشت بیش از یکسال و نیم، تاکنون حکمی برای وی صادر نشده است.

نائب عسکری همچنین در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، در خصوص پرونده ای که با شکایت امیر سهرابی، رئیس زندان ارومیه گشوده شد، در شعبه ۱ بازپرسی دادیاری ارومیه مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و نهایتا توسط شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری دو شهرستان ارومیه از بابت اتهاماتی از جمله “اخلال در نظم زندان” به ۳ ماه حبس تعزیری و تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید