پایان ایام مرخصی؛ سمانه سعیدی، به زندان اوین بازگشت

سمانه سعیدی

سمانه (یلدا) سعیدی، زندانی سیاسی، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت. او در حال تحمل محکومیت پنج سال حبس تعزیری خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۱، سمانه (یلدا) سعیدی، زندانی سیاسی با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

بر اساس این گزارش، خانم سعیدی در تاریخ ۹ شهریورماه، به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

سمانه سعیدی مردادماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه یک الف متعلق به سپاه ثارالله منتقل شد. گفته میشود خانم سعیدی در زمان بازداشت تحت فشار قرار داشته و مورد ضرب و جرح نیز قرار گرفته است.

پرونده این شهروند در شعبه یک بازپرسی دادسرای اوین مورد بررسی قرار گرفت. وی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و اجتماع و تبانی” به ۱۱ سال حبس محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس برای وی اجرا است.

لازم به ذکر است، پیش تر یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی گفته بود: «سمانه سعیدی مبتلا به سندروم فیبرو میالژیا است که موجب بروز اختلال در حرکت او شده است.»

سمانه (یلدا) سعیدی، متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۱ و اهل مازندران است.

سندروم فیبرومیالژیا اختلالی است که باعث ایجاد درد پراکنده در سراسر بدن، مشکلات خواب، خستگی و مشکلات خلقی می‌شود. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا به دلیل پردازش غیرطبیعی درد در مغز، معمولا نسبت به افراد دیگر به درد حساس‌تر هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید