سلیمان عبدی، فعال صنفی فرهنگیان سقز از اتهام‌های انتسابی تبرئه شد

سلیمان عبدی

دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز قرار منع تعقیب را برای سلیمان عبدی، صادر و به وی ابلاغ کرد. او پیش تر به اتهام هایی همچون نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، سلیمان عبدی، فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان سقز از توابع استان کردستان، از اتهامات منتسبه تبرئه و قرار منه تعقیب وی توسط بازپرس شعبه دوم دادیاری این شهر صادر شد.‌

بر اساس این گزارش، اتهام سلیمان عبدی، در مراحل بازجویی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱، از بابت پرونده ای دیگر که به سبب فعالیتهای صنفی او مورد تفهیم اتهام و بازپرسی قرار گرفته بود به همراه ۹ تن دیگر از فرهنگیان شهرستان سقز در مرحله دادرسی تبرئه شده بود.

لازم به ذکر است، سلیمان عبدی، در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سقز بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان و طی مراحل بازجوئی پس از انتقال به زندان سقز در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید