لیلا حسین زاده، فعال دانشجویی با اتمام مراحل بازجویی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد

لیلا حسین زاده

لیلا حسین زاده، پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.‌‌ این فعال دانشجویی، چندی پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین سپس در روندی پر ابهام به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اداره اطلاعات شیراز و سپس پلیس امنیت این شهر منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱، لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویان، پس از اتمام بازجوئی ها به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.‌

یک‌ منبع مطلع در این‌باره گفت:”لیلا حسین زاده، در تماس تلفنی که با خانواده خود داشت خبر انتقالش به زندان عادل آباد را داد و اعلام‌کرد که از حدود ۷ روز پیش به این زندان منتقل شده و با توجه به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در میان زندانیانی با جرائم موادمخدر و سایر جرائم غیر سیاسی بسر می برد. لیلا از بیماری خودایمنی بدن در رنج است و با مشکلاتی همچون درد مفاصل، ناراحتی چشم ک نارسایی در دستگاه گوارش مواجه شده و محیط آلوده زندان سلامت او را به خطر می اندازد چون از دسترسی به داروهای خود محروم است.”

لازم به ذکر است، لیلا حسین زاده، در تاریخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین سپس به جهت بازجوئی به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اداره اطلاعات شیراز منتقل شد و در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، از بازداشتگاه این ارگان‌امنیتی به بازداشتگاه پلیس امنیت شیراز موسوم به(سروش) منتقل شده بود.

در تاریخ ۱۸ دی ماه۱۴۰۰، لیلا حسین زاده، با دریافت ابلاغیه ای کتبی توسط شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری ۵ ساله خود احضار شده بود اما مشخص نیست به چه علت اجرای حکم حبس تعزیری وی تعلیق شده بود.

این فعال دانشجویی، در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد، به اتهام (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد. این حکم پس از اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عینا تائید شد.

لیلا حسین زاده، از بابت پرونده ای دیگر هم در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از انتقال به بند زنان در زندان عادل آباد شیراز در تاریخ ۲دی ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

همزمان با بازداشت این فعال دانشجوئی، رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی ادعا کردند:”چند تن در شیراز تحت عنوان (عناصر مرتبط با جریان ها و شبکه های ضدانقلاب خارج نشین با لیدری ل.ح)بازداشت شد.”

این فعال دانشجوئی دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران، در تاریخ ۶ مردادماه ۱۳۹۸، جهت اجرای حکم ۲سال و ۶ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام)که پیش از این توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شده بود در پی مراجعه ماموران امنیتی به منزل وی بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، براساس بخشنامه اخیر قوه قضائیه بطور مشروط آزاد شده بود.

این فعال دانشجوئی، پیشتر و در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، محکوم شده بود. این حکم پس از تشکیل دو جلسه دادرسی در تاریخهای ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید