بهروز توکلی و عفیف نعیمی بدون تکمیل درمان به زندان بازگشتند

دو تن از اعضای هیات مدیره جامعه بهائیان ایران که جهت مداوا از زندان به بیمارستان قلب اعزام شده بودند ، بدون پایان یافتن دوره درمان، به زندان بازگردانده شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از «سحام»، عفیف نعیمی و بهروز توکلی بدون حتی یک روز مرخصی ، هفتمین سال زندان خود را پشت سر می‌گذارند. عفیف نعیمی دارای مشکلات حاد قلبی است، به گونه‌ای که به دستور دادستان تهران، بهداری زندان رجایی شهر علاوه بر این‌که هر روز باید آزمایش‌های پزشکی را درباره او اجرا کند و به دادستان گزارش دهد، می‌تواند بدون نیاز به مجوز دادستان، در صورت ضرورت، نعیمی را به بیمارستانی بیرون از زندان منتقل کند.
پزشکی قانونی پس از تائید نظر کمیسیون پزشکی مبنی بر عدم توانایی تحمل کیفر، از دادستان تهران خواسته که عفیف نعیمی یا در بیمارستان بماند و یا به منزل فرستاده شود، اما دادستان تهران به‌رغم نظر پزشکان قانونی و وضعیت وخیم این زندانی عقیدتی، نعیمی را به زندان بازگرداند.
بهروز توکلی نیز به دلیل مشکل قلبی از زندان رجایی شهر به بیمارستان قلب رجایی تهران منتقل شد و پس از سه روز او را نیز به زندان بازگرداندند.
این دو به همراه پنج عضو دیگر، اعضای هیات مدیره جامعه بهائیان ایران را تشکیل می‌دادند. آن‌ها در اردیبهشت سال ۸۷ دستگیر و پس از دو سال که در ۲۰۹ وزارت اطلاعات در بازداشت بودند، هر کدام به ۲۰ سال زندان محکوم شدند. این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تائید شد. دو تن هم اکنون در زندان اوین دوران محکومیت خود را می‌گذرانند و پنج نفر دیگر در زندان رجایی شهر هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید