زندان اوین؛ اعتصاب غذای سپیده قلیان، اعزام به بیمارستان او در پی وضعیت نامساعد جسمی

سپیده قلیان

سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین از روز جمعه ۱۸ شهریور دست به اعتصاب غذا زد. اعتصاب خانم قلیان در اعتراض به نگهداری در زندانی دور از محل زندگی خانواده اش صورت گرفته است. وی روز گذشته در پی وضعیت نامساعد جسمی به بیمارستان طالقانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز جمعه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱، سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و به بیمارستان منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در این‌باره گفت: «سپیده در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان به درخواست‌های مکرر خود و خانواده اش مبنی بر انتقال به زندان سپیدار اهواز، به عنوان زندان نزدیک به محل زندگی خود، دست به اعتصاب غذا زده است. سپیده دیروز بعد از ظهر در پی حال نامساعد جسمی و افت فشار به بیمارستان طالقانی اعزام شده است و همچنان در اعتصاب غذا بسر میبرد، این موضوع موجب افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.»

به گفته این منبع مطلع: «حتی پدر و مادر سپیده از دزفول به تهران آمدند و تلاشهای هر دوی آنها در خصوص پایان اعتصاب غذای سپیده بی فایده بود.»

سپیده قلیان در تاریخ ۲۷ آبان ‌ماه ۹۷ به همراه دستکم ۱۹ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه، چند فعال کارگری و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ آذرماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شده بود. در جریان پخش اعترافات اجباری سپیده قلیان، اسماعیل بخشی و چند تن دیگر توسط صدا و سیما، این دو شهروند، پیش از پخش این مستند اعلام کرده بودند که نیروهای وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای امنیتی آنها را شکنجه کرده‌اند. آنها ساعاتی بعد از این اظهارات مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید