بیمارستان کسری؛ زانیار محمدنژاد، فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد

بازداشت

زانیار محمدنژاد، فعال مدنی ساکن تهران، همزمان با فوت مهسا امینی، مقابل بیمارستان کسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. هنوز  از اتهام‌های وارده و یا محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شامگاه جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱، زانیار محمدنژاد، فعال مدنی ساکن تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

زانیار محمدنژاد ۲۴ ساله و فعال کُرد اهل سنندج و ساکن تهران مقابل بیمارستان کسری توسط نیروهای امنیتی تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او در جریان فوت خانم امینی بازداشت شده است.

مهسا امینی، ۲۲ ساله اهل سقز که به همراه خانواده‌ خود به تهران سفر کرده بود، روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور‌ماه ۱۴۰۱، وقتی با برادرش در ورودی بزرگراه حقانی بود، از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شده بود جان باخت.

حانم امینی، روز جمعه بعدازظهر در بیمارستان کسری در تهران به دلیل شدت جراحات وارده در اثر مرگ مغزی جان داد.

نیروهای گشت ارشاد، مهسا امینی را به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا منتقل می‌کنند، اما به گفته کیارش امینی، دقایقی بعد از درون ساختمان صدای جیغ و فریاد شنیده شده است و ماموران خانواده‌های نگران را با گاز اشک‌آور و ضربات باطوم متفرق کرده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید