زندان وکیل آباد مشهد؛ شکنجه و ضرب و جرح جواد لعل محمدی توسط حفاظت اطلاعات زندان

جواد لعل محمدی

جواد لعل محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، با اقدام به شعار ضد حکومیتی توسط نیروهای حفاظت اطلاعات زندان به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ هم زمان با اولین روز بازشدن مدارس آقای جواد لعل محمدی، معلم محبوس در زندان وکیل آباد مشهد مبادرت به انجام شعار می‌کند که از حفاظت اطلاعات زندان او را به اتاقی که ظاهرا فاقد دوربین بوده منتقل می کنند و سه نفر به نام های:یعقوبی، حسن ولی خانی و امیر پاسبان به جان آقای لعل محمدی می افتند و تا جایی که توان داشته اند،  به حدی او را  می زنند که بدن آقای لعل محمدی سیاه وکبود می شود.

بر اساس این گزارش، آنها پس از ضرب و جرح آقای لعل محمدی، او را به انفرادی منتقل می کنند تا کسی از این موضوع  خبردار نشود.روز یکشنبه سوم مهر دوستانش متوجه این موضوع می شوند.

کادر زندان برای اینکه خبر به  بیرون نرود، تلفن بند شش یک را دوشنبه چهار مهر و سه شنبه پنج مهر قطع می کنند و می گویند: آقای لعل محمدی ۲۰ روز باید در انفرادی باشد و سه ماه هم ممنوع التلفن است.

سال گذشته پس از آنکه جواد لعل محمدی در یک فیلم با نشان دادن آثار ضرب و جرح شدید در بدنش، مدعی شد توسط اطلاعات شکنجه شده است،این نهاد با رد ادعای آقای لعل محمدی عنوان داشت که او خودزنی کرده است.

پرسش مهم اینجاست که آیا این بار هم زندان بانان می توانند بگویند او خود زنی کرده است؟ شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکومیت شدید اقدام وحشیانه ضرب و شتم این معلم زندانی خواهان بررسی دقیق موضوع و معرفی عاملان و آمران این جنایت در زندان وکیل آباد، از سوی دستگاه قضایی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید