اعتراض‌های ‌سراسری؛ بازداشت سه شهروند در شهرهای زنجان، ارومیه و تهران توسط نیروهای امنیتی

صفیه قره باغی، محمد مقدم سیس و حسین معصومی

نیروهای امنیتی در شهرهای زنجان، ارومیه و تهران سه تن از شهروندان را به نام‌های، صفیه قره باغی، محمد مقدم سیس و حسین معصومی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، صفیه قره باغی، محمد مقدم سیس و حسین معصومی، توسط نیروهای امنیتی به ترتیب در زنجان، ارومیه و تهران بازداشت و به بازداشتگاه‌های امنیتی در شهرهای مذکور منتقل شدند.

یک منبع مطلع در‌این‌باره گفت:”روز شنبه ۹مهر ماه ۱۴۰۱، صفیه قره باغی، شهروند ساکن زنجان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرمنتقل شده است. اتهام وی (فعالیت تبلیغی علیه نظام) عنوان شده و شبها به زندان و طی روز جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل می شود.”

این‌منبع مطلع همچنین افزود:”حدود هفت روز پیش صفیه قره باغی به صورت تلفنی به اداره اطلاعات زنجان احضار شد اما وی در پاسخ به این ‌احضار تلفنی خواستار رعایت قانون و صدور ابلاغیه برای احضار شد اما ماموران اداره اطلاعات با مراجعه به منزل صفیه قره باغی پس از تفتیش منزل و توقیف برخی وسائل شخصی وی را بازداشت کردند.”

لازم به ذکر است، صفیه قره باغی پیش از این هم‌به سبب فعالیت‌های مسالمت آمیز مدنی خود در راستای دفاع از حقوق زنان و جامعه مدنی توسط ارگان‌های امنیتی در شهر زنجان با احضار، بازداشت و پرونده سازی مواجه شده بود.

اما در خبری دیگر، وبسایت کُردپا اعلام کرد؛ روز چهارشنبه شش مهر ماه ۱۴۰۱، محمدمقدم سیس، فرزند زکریا، توسط’نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

از مکان نگهداری، اتهامات و مصادیق حقوقی که منجر به بازداشت وی شده در دسترس نیست.

روز یکشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱، حسین معصومی، فعال دانشجویی پیشین، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود جهت بازجوئی به سلول انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شده است.

بهار معصومی، خواهر این فرد بازداشت شده با انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود از تماس کوتاه حسین معصومی با خانواده خود خبر داد و اعلام کرد که برادرش در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین تحت بازجویی است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از مصادیق حقوقی اتهامات و علت بازداشت حسین معصومی اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید