اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دستکم هفت شهروند در شهرهای تهران، ساری، کرج و رباط کریم

بازداشت

نیروهای امنیتی در تهران، ساری، کرج، رباط کریم، در جریان اعتراض‌های سراسری دستکم هفت شهروند را بازداشت و به مکتن نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، ماندانا نعمتی، مادر ماندانا نعمتی، بنیامین نوری، پویا مظلومی، علی طالبی زیدی، هومن حمیدی و بهنام چگینی، توسط نیروهای امنیتی در استان‌های تهران، استان‌البرز، مازندران بازداشت شدند.‌

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”روز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، ماندانا نعمتی و مادر وی (هویت نامشخص)، در خصوص اعتراضات سراسری بازداشت شدند. علت بازداشت ماندانا نعمتی، دانش آموز پایه یازدهم در مدرسه فرقانی کرج، شعارنویسی بر روی تخته سیاه کلاس درس بوده است. همزمان با مراجعه ماندانا‌ نعمتی به مدرسه ماموران نیروی انتظامی ماندانا و مادرش را بازداشت کردند. علیرغم گذشت ۹ روز از تاریخ بازداشت از مکان نگهداری، اتهامات و وضعیت این مادر و فرزند اطلاعی در دست نیست.”

همچنین، روز دوشنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، بنیامین نوری، اهل رباط کریم، فعال فضای مجازی، به اتهام انتشار مطالبی در صفحه اینستاگرام شخصی خود در فضای مجازی، ساعت ۶ عصر در می یورش ۶ تن از ماموران امنیتی به پاساژ میلاد قائم بازداشت شد.‌ ماموران هنگام‌بازداشت بنیامین، مغازه وی را تفتیش کردند و برخی وسائل شخصی از قبیل کامیپوتر و گوشی تلفن همراه وی را توقیف کردند. از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.‌”

در خبری دیگر، طی روزهای اخیر، پویا مظلومی، دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به یکی از بندهای امنیتی زندان اوین منتقل شده است.

یک منبع مطلع ضمن اعلام این خبر گفت:”تقریبا ۳هفته گذشته پویا بازداشت شده و کماکان در بند ۲۴۱ زندان اوین تحت بازجویی است.”

همچنین، روز پنجشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱، هومن حمیدی، متولد: ۱۳۷۴، ساکن‌تهران، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در این‌ شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید