انتقال على حسین پناهى به زندان مرکزى سنندج +فیلم

«علی حسین پناهی» معلم دهگلانی، که روز پنجشنبه ۱۹ شهریورماه، از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، روز گذشته چهار شنبه ۲۵ شهریور ماه به زندان مرکزى سنندج انتقال یافت.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این معلم زندانی پس از صحبت، در شهر دهگلان و مسجد دهستان قروچای علیه مسوولان حکومتی از مردم خواسته بود “در برابر تبعیض مسوولان جمهوری اسلامی در مناطق کُردنشین” ساکت نباشند و پس از این صحبت در روز دوشنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران «وزارت اطلاعات» در منزل پدری خود واقع در دهستان «قروچای» بازداشت و در روز یکشنبه ۱۵ شهریورماه، با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.
در زمان آزادی اخیر این معلم دهگلانی، همزمان او از محل کارش اداره «آموزش و پروش» اخراج شد.
«علی حسین پناهی» مجددا تنها ۴ روز پس از آزادی با قید وثیقه درسحرگاه روز پنجشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۴ در منزل پدری خود در دهستان «قروچای» از توابع شهرستان دهگلان، از سوی ماموران لباس شخصی «وزارت اطلاعات» بازداشت شد.
به دنبال اخراج این معلم دهگلانی از محل کار خود اداره آموزش و پروش پس از آزادی اخیرش، جمعی از فعالان مدنی در «دهگلان» و دهستان «قروچای» با جمع کردن امضا و نوشتن نامه‌ای اعتراضی به «استاندار کردستان» و همچنین اداره «آموزش و پرورش کردستان»، خواهان لغو حکم اخراج او شده بودند.
گفته شده این معلم کُرد به دستور وزارت اطلاعات پس از ۸ سال تدریس در مدارس «سنندج» و «دهگلان»، از «آموزش و پرورش» اخراج شده است.
«علی حسین پناهی» دارای مدرک فوق لیسانس، دبیر عربی و همچنین دارای ۸ سال سابقه کار در «آموزش و پرورش» است. همچنین او پیش تر به مدت ۴ سال دهیار دهستان «قروچای» بوده است.

ویدیویی که در پی می‌آید بخش‌هایی از سخنان این معلم کُرد پیش از بازداشت اول او، در روز دوشنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۴، در یکی از میادین اصلی شهر «دهگلان» است.

در این ویدیو او «علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران» را “مفسد” و “محارب” عنوان می‌کند.

فایل ویدیویی مربوط به «علی حسین پناهی» که به زبان کُردی است، در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته و در پی می‌آید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید