اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دو دانشجو در تهران/ آزادی دو شهروند بازداشتی با تودیع قرار وثیقه در سنندج و خرم‌آباد

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در تهران، دستکم یک دانشجو و استاد دانشگاه را بازداشت کردند. همچنین، در خرم آباد، سنندج، دو تن از شهروندان بازداشتی پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح امروز یکشنبه یک آبان ماه ۱۴۰۱، محمد ملانوری، دانشجوی مقطع دکترای اقتصاد در دانشگاه صنعتی شریف واقع در تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، به دستور رئیس دانشگاه صنعتی شریف از ورود این دانشجو به مخل تحصیل خود ممانعت بعمل آمده بود و وقتی که محمد مانوری به این رویه اعتراض کرد و درگیری لفظی بین او و واحد حراست دانشگاه بوجود آمد و در نهایت پس از تماس آنها با فوریتهای پلیسی ۱۱۰ و حضور ماموران امنیتی این دانشجو پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از وضعیت محمد ملانوری، اطلاعی در دسترس نیست.

در خبری دیگر همچنین، شورای صنفی دانشگاه‌های کشور اعلام کرد؛ روز دوشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱، فاطمه‌ مشهدی عباس، استاد بخش پاتولوژی دانشکده دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از علت بازداشت، مکان نگهداری و نام ارگان بازداشت کننده فاطمه مشهدی عباس، اطلاع دقیقی در دست نیست.

در ادامه نیز، روز شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، قاسم فاضلی کیا، ساکن شهر خرم آباد مرکز استان لرستان، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.‌

براساس این گزارش، اتهام تفهیم شده به قاسم فاضلی کیا در مراحل بازپرسی (اجتماع و تبانی)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) عنوان شده است.

لازم به ذکر است، قاسم فاضلی کیا، رئیس انجمن دیدبان آزادی و توسعه لرستان، اوایل مهر ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در شهر خرم آباد، بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شده بود.

وبسایت کُردپا نیز اعلام کرد؛ روز شنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱، ماهرو هدایتی، ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان و فعال حقوق زنان، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی سنندج آزاد شد.‌

این فعال حقوق زنان، در تاریخ ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی این شهر منتقل شده بود.

از مصادیق حقوقی اتهامات تفهیم شده به ماهرو هدایتی اطلاعی در دست نیست.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید