بازگشت رمضان کمال احمد از بیمارستان به زندان

 «رمضان کمال احمد» زندانی سیاسی محبوس در بند ١٢ زندان رجایی شهر کرج شب گذشته جمعه ۲۷ شهریور ماه پس از عمل جراحی دست از بیمارستان به زندان بازگردانده شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی ٣۴ ساله از شهروندان شهر کوبانی سوریه که پیش تر درصبح روز شنبه ۲۱ شهریورماه سال جاری در اعتراض به شرایط بد جسمی و درد بیش از حد در دست و پا، حاصله از ضرب و شتم و گلوله به هنگام بازداشت و عدم رسیدگی مسوولین جهت اعزام وی به مراکز درمانی دست به اعتصاب غذا زده بود، صبح روز پنجشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۴ به علت عفونت دست جهت عمل جراحی به بیمارستان منتقل شد.
یک منبع آگاه از وضعیت این زندانی در گفتگویی با کمپین گفته ” پس از انتقال وی به بیمارستان وی به اعتصاب غذای خود پایان داده و پس از عمل جراحی دست و خارج کردن پلاتین از دست شب گذشته جمعه ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۴ به بند ١٢ زندان رجایی شهر کرج باز گردانده شده است.
«رمضان کمال احمد» در بهار ١٣٨٧، در اطراف شهر ماکو از سوی نیروهای سپاه پاسداران پس از مورد هدف قرار گرفتن گلوله و زخمی شدن بازداشت شد.
در زمان بازداشت «رمضان کمال احمد» به دست نیروهای سپاه پاسداران، با وجود اصابت چندین گلوله به دست و پایش، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نیروهای سپاه با ماشین مسافتی طولانی وی را بر روی زمین کشیده‌اند.
این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر خوی، به اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان» (پ ک ک)، به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض وی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این دیوان نیز حکم اعدام صادره را نقض کرده و ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان قزوین در طول دوران حبس را برای این زندانی سیاسی صادر کرد.
این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا به امروز، در زندان‌های ماکو، قزوین، اوین و زندان رجایی‌شهر کرج، دوران حبس خود را گذرانیده است. وی همچنین به دلیل حکم صادره، در این مدت نتوانسته با خانواده خود ملاقات و یا تماس داشته باشد.
وضعیت سلامتی او در این مدت به حدی رو به وخامت گذاشته، که دست راست وی به دلیل اصابت چندین گلوله، به حالت نیمه فلج درآمده است و حتی پیش‌تر نیز در زمان بازداشت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه، زخم‌های وی دچار کرم‌زدگی می‌شود.
پیش تر کمپین نامه اعتصاب غذای وی را در اعتراض به عدم رسیدگی مسوولین به وضعیت جسمی وی را منتشر کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید