جلسه رسدیگی به اتهام‌های دو فعال مدنی در دادسرای عمومی و انقلاب استان اردبیل برگزار شد

عسکر اکبرزاده و سعید صادقی فر

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام دو تن از فعالان مدنی آذربایجانی در شعبه هفت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب استان اردبیل برگزار شد.‌ این افراد پیش‌تر به فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، تفهیم اتهام شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه دو آذر ماه ۱۴۰۱، عسکر اکبرزاده و سعید صادقی فر، دو فعال ملی مدنی، اهل استان اردبیل، توسط بازپرس کامیار سلیم، بازپرس شعبه هفت دادسرای عمومی و انقلاب استان اردبیل تفهیم شدند.

براساس این گزارش، اتهام تفهیم شده به عسکر اکبرزاده (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و اتهام سعید صادقی فر هم (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی) عنوان و این دو فعال ملی مدنی دفاعیات خود را از بابت اتهامات مذکور ارائه کردند.‌

لازم به ذکر است، عسکر اکبرزاده و سعید صادقی فر، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در استان اردبیل بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی، عسکر اکبرزاده در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیفه از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد.

همچنین، سعید صادقی فر هم در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد.‌

سعید صادقی فر، پیش از این هم به دفعات از سوی ارگانهای امنیتی در استان اردبیل با بازداشت، احضار، بازجویی، محاکمه و پرونده سازی مواجه شده بود.

همچنین، عسکر اکبرزاده هم در تاریخ ۸ مهر ماه ۱۳۹۹، به همراه چند تن از فعالان ملی مدنی، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی مسالمت آمیز در حمایت از جمهوری آذربایجان برای بازپس گیری مناطقی از قره باغ، توسط ماموران امنیتی  بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجویی، بازپرسی و تفهیم اتهام در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۳۹۹ با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

عسکر اکبرزاده، در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۳۹۷، توسط ماموران اداره اطلاعات اردبیل در رابطه با مراسم قلعه بابک بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه آزاد شد.

این فعال ملی مدنی، در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اردبیل محاکمه و در تاریخ ۲۸ بهمن ماه همان سال از اتهامات منتسبه تبرئه و قرار منع تعقیب وی صادر شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل