اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دستکم سه شهروند در شهرهای تربت جام و کرج/ آزادی دو شهروند با تودیع قرار وثیقه

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در شهرهای تربت جام و کرج  دستکم سه شهروند را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. همچنین، دو شهروند تحت بازداشت پس از اتمام بازجویی  با تودیع  قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، حمید روستایی نیا، کیومرث شهنوازی و اویس مسعودی زاده، در استانهای البرز و خراسان رضوی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین، نوید جمشیدی  روزنامه نگار و فعال رسانه ای و آیدا تقی پور دانشجوی بازداشت شده در زاهدان، پس از اتمام بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.‌

براساس این گزارش، روز جمعه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۱، اویس مسعودزاده، اهل شهرستان تربت جام از توابع استان خراسان رضوی، توام با ضرب و شتم شدید توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک‌ منبع مطلع در تشریح وضعیت اویس مسعودی زاده گفت:”شدت آسیب‌های وارده به اویس به قدری شدید است که وی دچار خونریزی داخلی شده و با توجه به آسیب شدید از ناحیه سر و گردن به بیمارستان اعزام و حال وی به شدت وخیم است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از مصادیق حقوقی اتهامات منتسب شده به اویس مسعودی زاده اطلاعی در دست نیست.

همچنین، طی روزهای اخیر، حمید روستایی نیا، اهل کرج مرکز استان البرز، ساکن شهرستان بابل از توابع استان مازندران، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به نقل از یک منبع مطلع:”اتهام منتسب شده به حمید روستایی نیا در مراحل بازجویی و بازپرسی آتش زدن کانکس نیروی انتظامی در یکی لز میادین شهرستان بابل در جریان اعتراضات عنوان شده و وی در حال حاضر در زندان متی کلا این شهرستان بسر می برد.”

در خبری دیگر، طی روزهای اخیر، کیومرث شهنوازی، ساکن تهران، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا لحظه تنظیم این خبر از مکان نگهداری و وضعیت کیومرث شهنوازی اطلاعی در دست نیست.

وبسایت حال وش هم در خبری اعلام کرد؛ روز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، آیدا تقی پور، متولد: ۱۳۸۰، اهل شهر رشت مرکز استان گیلان و دانشجوی ترم اول رشته ریاضیات در دانشگاه زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در این شهر آزاد شد.

از مصادیق حقوقی اتهام تفهیم شده به آیدا تقی پور و میزان وثیقه تودیع شده برای وی اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، در ساعات‌ پایانی ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، آیدا تقی پور، در حالی که مشغول تردد در یکی از خیابانهای شهرستان زاهدان بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت  شده بود.

در خبری دیگر، روز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، نوید جمشیدی، روزنامه‌نگار و سردبیر وبسایت آسیانیوز، پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

از مصادیق حقوقی اتهامات تفهیم شده به نوید جمشیدی در مراحل بازپرسی اطلاعی در دست نیست.‌

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲ مهر ماه ۱۴۰۱، نوید جمشیدی، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال وی به منزلش و تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی از قبیل لپ تاپ و گوشی هوشمند تلفن همراه، سپس وی را جهت بازجویی به بازداشتگاه منتقل کردند.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل