استان اصفهان؛ جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام حمید رحمتی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان برگزار شد

حمید رحمتی

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام حمید رحمتی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، اهل شهرضا از توابع استان اصفهان، برگزار شد. اتهام او اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته، حمید رحمتی، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، محبوس و بلاتکلیف در زندان اصفهان، توسط بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرضا از توابع استان اصفهان، تفهیم اتهام شد. این فعال صنفی فرهنگیان به دفعات سابقه بازداشت و پرونده سازی به اتهام فعالیتهای مسالمت آمیز خود از سوی ارگانهای امنیتی و قضائی اصفهان را دارد.

براساس این گزارش، اتهامات تفهیم شده به حمید رحمتی در مرحله بازپرسی(اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.

لازم به ذکر است، حمید رحمتی، در تاریخ ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱، در حالی که پلاکاردی را به نشانه اعتراض بالای سر گرفته و در ورودی منزل شخصی خود که در یک کوچه فرعی قرار دارد ایستاده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، پیشتر هم در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸، در مقابل درب ورودی منزل شخصی خود توسط ماموران انتظامی بازداشت و  پس از انتقال به کلانتری و طی مراحل اداری جهت تحمل دوران محکومیت حبس ۱ سال و ۶ ماه خود به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۸، از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرضا از بابت اتهامات (اخلال در نظم عمومی با حرکات غیر متعارف در محیط اداره آموزش و پرورش) و (تشویق و ترغیب و تهدید به خشونت با ارسال پیامک در فضای مجازی)، به تحمل ۱ سال و نیم حبس تعزیری توام با سپری کردن ۱۰ ماه از مدت حبس در زندان شهرستان نائین و ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود

این‌فرهنگی بازنشسته، پیشتر هم از تاریخ ۱۰ تا ۱۸ آذرماه ۱۳۹۷ در اعتراض به بازداشت گسترده فرهنگیان ایران در جریان تحصن سراسری آبان‌ ۱۳۹۷ در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرضا دست به تحصن تک نفره زده بود که در تاریخ ۱۸ آذر ماه همان سال هنگام خروج  از منزل خود جهت عزیمت به محل تحصن مذکور توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شده بود.

حمیدرضا رحمتی، برای دومین مرحله، در تاریخ ۸ دی ماه ۱۳۹۷ در شهرضا بازداشت و پس از انتقال به شعبه بازپرسی دادسرای این شهرستان و تفهیم اتهام (اخلال در نظم عمومی) و با صدور قرار وثیقه ای به مبلغ ۴۰ میلیون تومان در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ آزاد شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۵ هم در اعتراض به برخوردهای امنیتی و قضائی با معلمان و زندانی‌ کردن اسماعیل عبدی،‌ استعفای خود را به ریاست آموزش و پرورش شهرضا تحویل داده بود اما مدتی بعد به سر کار خود بازگشت.

وی در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۹۴، در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت محمود بهشتی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرضا تحصن و اعلام اعتصاب غذا کرده بود. او پس از مدتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد با قرار کفالت آزاد شده بود.

حمید رحمتی، در سال ۱۳۸۶، به مدت ۲ سال به یکی از روستاهای ساری تبعید شد و در حادثه تصادفی مجروح شد و مدتی در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و در نهایت به شهرضا بازگشته بود./ به نقل از کانون صنفی معلمان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید