اعتراض‌های سراسری؛ توماج صالحی از سوی دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض محاکمه شد

توماج صالحی

اولین جلسه رسیدگی به پرونده توماج صالحی در یکی از شعب دادگاه انقلاب استان اصفهان برگزار شد. اتهام‌های منتسبه به این خواننده «رپ اعتراضی» محاربه و افساد فی الارض عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱، توماج صالحی، ساکن شهرستان شاهین شهر از توابع استان اصفهان، در اولین جلسه دادگاه خود توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب استان اصفهان محاکمه شد.

براساس اعلام صفحه شخصی توماج صالحی، که توسط نزدیکان وی اداره می شود:” اتهامات منتسب شده به وی در مرحله بازپرسی و دادرسی (محاربه) و (افساد فی الارض) عنوان و جلسه محاکمه وی بدون حضور وکیل مورد تائید متهم این پرونده برگزار شده است.”

تا لحظه تنظیم این خبر، جزئیات بیشتری در خصوص روند جلسه محاکمه و وضعیت پرونده توماج صالحی در دست نیست.

لازم به اشاره است، توماج صالحی، در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در استان اصفهان منتقل شد.

وی پیشتر هم، توسط شعبه دادگاه انقلاب شاهین شهر اصفهان از بابت اتهامات (توهین به رهبری) و (تبلیغ علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۶ ماه حبس تعلیقی و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده بود.

توماج صالحی، در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱، برای اجرای حکم خود به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شاهین شهر اصفهان احضار شده بود.

در شرح فعالیتهای هنری توماج صالحی، وی خوانندهٔ رپ اعتراضی در ایران است. ترانه‌های رپ او بیشتر مربوط به مشکلات جامعهٔ ایران و اعتراض به سیاست‌های حکومت ایران بوده‌ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید