اعتراض‌هاس سراسری؛ دادگاه انقلاب تهران، سه دانشجو را به تحمل بیش از ۱۴ سال حبس و مجازت‌های تکمیلی محکوم کرد

اعتراض‌هاس سراسری

شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست علی مظلوم با صدور دادنامه‌ای بنیامین مقدسی را به حبس تعزیری محکوم کرد. همچنین دادگاه انقلاب تهران، با صدور دادنامه ای محمد جواهری، دانشجوی دانشگاه تهران را به تحمل حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی و آذین سعیدی نسب را به حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، محمد جواهری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته مطالعات جوانان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب در تهران به در مجموع به تحمل چهار سال و هفت ماه حبس تعزیری، شلاق، ممنوعیت خروج از کشور و منع عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

براساس این حکم که اخیرا به محمد جواهری ابلاغ شد، این دانشجوی دانشگاه تهران از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور) به تحمل سه سال و هفت ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام (اخلال در نظم عمومی) به تحمل یک سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۷۴ ضربه شلاق، دو سال منع خروج از کشور و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی تحمل ۳ سال و هفت ماه حبس تعزیری برای محمد جواهری لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، محمد جواهری، در تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری تجمع اعتراضی و تظاهرات در خوابگاه دانشجویی کوی دانشگاه تهران، ابتدا از خوابگاه دانشجویی دانشگاه تهران اخراج و در حالی که عازم ترمینال مسافربری برای بازگشت به شهر خود بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی سپس در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

در خبری دیگر، روز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، بنیامین مقدسی، دانشجوی مقطع مهندسی در رشته صنایع در دانشگاه تهران، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست علی مظلوم، در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در ادامه نیز، طی روزهای اخیر، آذین سعیدی نسب، دانشجوی رشته‌محیط زیست در دانشگاه تهران، توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب تهران در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

براساس این گزارش، از مصادیق حقوقی اتهامات منتسب شده به بنیامین مقدسی و آذین سعیدی نسب در مراحل بازجویی و بازپرسی اطلاعی در دست نیست.

همچنین، مشخص نیست، در چه تاریخی جلسه بازپرسی و محاکمه بنیامین مقدسی و آذین سعیدی نسب در دادگاه انقلاب تهران‌ برگزار شده است.

لازم به اشاره است، بنیامین مقدسی، در تاریخ روز شنبه ۲ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام سپس به بند عمومی در زندان اوین منتقل شد.

آذین سعیدی نسب هم در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس به زندان قرچک ورامین منتقل شد./ به نقل از شورای صنفی دانشگاههای کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید