دادگاه انقلاب؛ صدور حکم زندان برای سیروس عباسی و آزاد عباسی، فعال مدنی در دهگلان

سیروس عباسی و آزاد عباسی

شعبه دو دادگاه انقلاب شهرستان دهگلان با صدور دادنامه ای سیروس عباسی و آزاد عباسی را به حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، سیروس عباسی و آزاد عباسی، اهل شهرستان دهگلان از توابع استان کردستان، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب این شهرستان، هر یک به تحمل شش سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس این گزارش، سیروس عباسی و آزاد عباسی هر یک از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام(اخلال در نظم و امنیت عمومی) به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی) هم هر یک به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان کردستان و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی پس از تجمع جرائم تحمل چهار سال حبس تعزیری برای هر یک از این افراد لازم به اجرا خواهد شد.

همچنین، جلسه دادرسی به پرونده سیروس عباسی و آزاد عباسی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، سیروس عباسی و آزاد عباسی، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دهگلان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات در شهر سنندج مرکز استان کردستان و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان سنندج منتقل شدند.

آزاد عباسی و سیروس عباسی، پیش از این هم در دی ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به تحمل ۲ سال حبس تعلیقی محکوم و آزاد عباسی نیز از اتهامات مطروحه تبرئه و قرار منع تعقیب وی صادر شده بود.

در تاریخ ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۸، سیروس عباسی و همسرش فریدە ویسی، در پی یوروش ماموران اداره اطلاعات دهگلان به محل کار آنها در مرکز آموزشی (زانست)بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در شهر سنندج منتقل شده بودند.

همچنین، در حالی که آزاد عباسی، پیگیر علت بازداشت برادر و همسر برادر خود شده بود در پی مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان دهگلان بازداشت شد.

در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۸، آزاد عباسی و در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۸ هم سیروس عباسی، پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

سیروس عباسی، پیش از این هم در تاریخ ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸، به اتهام انتشار پستی در صفحه شخصی خود و اعلام حمایت از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی در استعفای علی خامنه ای در پی یورش نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شد.

این شهروند ساکن شهرستان دهگلان؛ با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی گفته بود: “استعفای رهبر جمهوری اسلامی می‌تواند زمینە را برای برگزاری رفراندومی آزاد فراهم کند تا نسلهای بعد از انقلاب ۱۳۵۷ هم حق تعیین سرنوشتشان را داشتە باشند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید