بازداشت دو شهروند بهایی توسط نیروهای امنیتی در استان کرمان

روحا ایمانی و فیروزه سلطان‌ محمدی

نیروهای اداره اطلاعات استان کرمان، دو شهروند بهایی به نام‌های  روحا ایمانی و مادر وی فیروزه سلطان‌ محمدی ساکن این استان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح  روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱، روحا ایمانی و مادر وی فیروزه سلطان‌ محمدی، دو شهروند بهایی ساکن استان کرمان، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات این استان به منازل آنها پس از تفتیش منازل و توقیف برخی لوازم شخصی از آنها بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. روجا ایمانی، پیشتر با توجه به اتمام دوران حبس تعزیری خود آزاد سده بود‌.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”ماموران اداره اطلاعات کرمان در که شامل ۱۱ مرد و ۲ زن بودند تحت عنوان ماموران بهداشت وارد منزل روحا ایمانی و مادر وی فیروزه سلطان محمدی شدند و در حالی که یکی از آنها دوربینی به دست داشت و از این صحنه ها فیلمبرداری می کرد پس از تفتیش منازل این دو شهروند بهایی و توقیف لوازم شخصی از قبیل گوشی های تلفن‌ همراه، کتب مذهبی، لپ تاپ و قاب عکسهای مذهبی در نهایت این دو شهروند بهایی را بازداشت کرده و به همراه خود بردند.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”حتی ماموران به منزل همسایه روحا ایمانی که از نزدیکان وی بود یورش بردند و علیرغم اینکه هیچ فردی در آنجا نبود پس از شکستن قفل درب ورودی و تفتیش منزل وسائل شخصی و کتب مذهبی متعلق به صاحب آن خانه را هم توقیف کردند.‌”

لازم به ذکر است، روحا ایمانی، پیش از این هم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴، توسط نیروهای امنیتی شهر یزد بازداشت و جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی این استان منتقل شد و در تاریخ ۱۰ تیرماه همان سال پس از اتمام مراحل بازجوئی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۷، توسط دادگاه انقلاب یزد به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد و این حکم پس از ارجاع به دادگاه تجدیدنظر استان یزد عینا تائید شده بود.

پس از قطعی شدن این حکم و ارجاع پرونده روحا ایمانی به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد، این شهروند بهائی، در تاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۸، در حالی که محل سکونت وی در استان کرمان بود برای سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری ۹ ماهه خود بازداشت و به زندان مرکزی کرمان منتقل شد و در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۸، به زندان یزد منتقل شده بود.

روحانی ایمانی، در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۸، با توجه به سپری کردن بخش اعظم محکومیت حبس تعزیری ۹ ماهه خود و کسر دوران بازداشت اولیه پس از اعزام به مرخصی متصل به آزادی دیگر به زندان باز نگشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل