استان کردستان؛ دادگاه انقلاب دهگلان مهدی جوانمردی و یاسین‌ فتحی را به بیش از ۱۱ سال حبس محکوم کرد

مهدی جوانمردی و یاسین‌ فتحی

شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان دهگلان از توابع استان کردستان با صدور دادنامه‌ای، یاسین فتحی و مهدی جوانمردی را به تحمل حبس تعزیری محکوم کرد. این افراد پیش‌تر به اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، تفهیم اتهام شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، مهدی جوانمردی و یاسین‌ فتحی، ساکن شهرستان دهگلان از توابع استان کردستان، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب این شهرستان در مجموع به تحمل ۱۱ سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس این حکم که به متهمان پرونده ابلاِغ شده؛ مهدی جوانمردی از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، به اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام (برهم زدن نظم عمومی) هم‌به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان کردستان و اعمال ماده ۱۳۴ از مجازات اسلامی تحمل مجازات اشد از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای مهدی جوانمردی لازم به اجرا خواهد شد.

همچنین، یاسین فتحی هم‌از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی) به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری و به اتهام (اخلال در نظام و آسایش عمومی) هم‌ به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به فرض تائید این‌حکم در دادگاه تجدیدنظر استان کردستان و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی پس از تجمیع احکام تحمل مجازات اشد برای یاسین فتحی اجرایی خواهد شد.

جلسه محاکمه یاسین فتحی و مهدی جوانمردی بصورت آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده بود.‌

لازم به ذکر است، یاسین فتحی و مهدی جوانمردی، در مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دهگلان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج مرکز استان کردستان و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس به زندان مرکزی سنندج منتقل و در حال حاضر در آن زندان بسر می بردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید