انتقال سامان نسیم و یونس آقایان به زندانهای ارومیه و مهاباد

سامان نسیم  saman nasim  یونس آقایان yones Aghayan_kampain.info
یونس آقایان و سامان نسیم
«سامان نسیم» و «یونس آقایان» دو زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی زنجان روز گذشته شنبه ۲۸ شهریورماه از سوی نیروهای امنیتی این زندان به بازداشتگاه امنیتی ارومیه منتقل و صبح روز جاری یکشنبه ۲۹ شهریورماه «سامان نسیم» به زندان مرکزی ارومیه و «یونس آقایان» به زندان مهاباد منتقل شده‌ است.
 
زندانیان سیاسی _kampain.info
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر شش زندانی سیاسی با نامهای «سامان نسیم»، «سیروان نژاوی»، «ابراهیم عیسی‌پور»، «یونس آقایان»، «علی و حبیب افشاری» درروز چهار شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۳ از بندهای خود به بخش اعزام زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.
AliHabib-afshari-kampain.info_
حبیب و علی افشاری
«علی و حبیب افشاری» را به صورت جداگانه و چهار زندانی دیگر را نیز در یک اتومبیل به ساختمانی مخفی در شهر ارومیه منتقل کردند.
سپس هر ۶ زندانی به صورت گروه های دو نفره از هم جدا شده واز سوی ماموران وزارت اطلاعات نخست «علی و حبیب افشاری» را به زندان قزوین و «سامان نسیم» و «یونس آقایان» را به زندان زنجان و در آخر« سیروان نژاوی» و «ابراهیم عیسی‌پور» را به زندان مرکزی تبریز انتقال دادند.
بنا به گفته‌ شبکه حقوق بشر کردستان « در حالی که «علی و حبیب افشاری» در بند زندانیان جرایم مواد مخدر زنده بوده و از هر گونه حق تماس و ملاقات با خانواده محروم بودند، دریک اسفند ماه ۱۳۹۳ اداره‌ اطلاعات مهاباد در تماس با خانواده‌ی «علی و حبیب افشاری» از اجرای حکم اعدام آنها خبر می دهد»
در ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۳ وضعیت زندان به حالت غیرعادی درآمده بود و صبح زود برخلاف روال معمول زندان، هواخوری تا ساعت ۱۰ صبح بسته بود ،همان روز ساعت ۴:۳۰ بامداد این دو برادر به همراه ۳ زندانی متهم به جرایم مواد مخدر به بخش اجرای حکم اعدام زندان منتقل شدند.
همچنین جهت اجرای حکم اعدام در این زندان بر خلاف روال معلوم گذشته ، تعدادی زیادی از مسوولین قضایی و امنیتی در بخش اجرای حکم حضور داشته و در شرایط کاملا امنیتی حکم اعدام هر ۵ زندانی اجرا شد.
sirvan najvani   ebrahim esa pour_kampain.info
سیروان نژوای و ابراهیم عیسی پور
پس از دستور وزارت اطلاعات مبنی بر انتقال «سیروان نژاوی» و «ابراهیم عیسی‌پور» به زندان مرکزی تبریز، انتقال این دو زندانی به صورت دست بند و پابند به بند ویژه‌ی زندان صورت گرفت و از حق ملاقات و تماس با خانواده ممانعت به عمل آمد.
این زندانیان دو زندانی در اعتراض به این شرایط بد صورت گرفته به مدت ۱۱ روز اقدام به اعتصاب غذا نمودند.
پس از گذشت ۷۰ روز نگهداری در یکی از سلولهای بند ویژه با شرایط سخت ، کاهش وزن، ممانعت از استحمام روز چهارشنبه ۹ اردیبشت ماه ۱۳۹۴ «سیروان نژاوی» به بند ۹ و « ابراهیم عیسی‌پور» به بند متادون منتقل شدند.
Ebrahim Esa pour_Kampain.info
ابراهیم عیسی پور
این دو بند ازلحاظ بهداشت کثیف‌ترین بندهای این زندان محسوب می شود.
این زندانیان از ارتباط با دیگر زندانیان و اطلاع رسانی در خصوص وضعیتشون تحت فشار بودنند.
Sirvan Nazhvay_Kampain.info
سیروان نژوای
«ابراهیم عیسی‌پور» اواخر خردادماه از زندان مرکزی تبریز به زندان مرکزی ارومیه بازگرداننده شد.
بازگشت وی در حالی صورت گرفت که «سیروان نژاوی» همچنان در بند ۹ زندان مرکزی تبریز نگهداری می شد.
در این مدت این زندانی نسبت به ارتباط با دیگر زندانیان و اطلاع رسانی در خصوص وضعیت خویش تحت فشار بود.
در روز شنبه ۱۷ مردادماه ۱۳۹۴ ماموران زندان او را بند به قرنطینه‌ی زندان تبریز منتقل کرده و شامگاه روز یک شنبه ۱۸ مردادماه حکم اعدام وی بدون اطلاع خانواده و وکیل و حق انجام آخرین ملاقات در محوطه‌ی این زندان اجرا شد.
سامان نسیم  saman nasim  یونس آقایان yones Aghayan_kampain.info
یونس آقایان و سامان نسیم
« سامان نسیم» و «یونس آقایان» نیز پس از انتقال به قرنطینه‌ی زندان مرکزی زنجان پش از گذشت چند روز به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات در زنجان منتقل شده و به مدت بیش از سه ماه به صورت انفرادی بدون حق تماس و ملاقات با خانواده نگهداری شدند و مجددا به زندان مرکزی زنجان منتقل شدند.
این دو زندانی سیاسی روز گذشته شنبه ۲۸ شهریورماه از سوی نیروهای امنیتی این زندان به بازداشتگاه امنیتی ارومیه منتقل و صبح روز جاری یکشنبه ۲۹ شهریورماه «سامان نسیم» به زندان مرکزی ارومیه و «یونس آقایان» به زندان مهاباد منتقل شده‌ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید