دادگاه انقلاب تهران؛ مهدی سوفالی، تهیه کننده موسیقی به پنج سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

مهدی سوفالی

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی با صدور دادنامه‌ای مهدی سوفالی، را به حبس تعزیری و منع خروج از کشور محکوم کرد. او پیش‌تر اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱، مهدی سوفالی، تهیه کننده موسیقی، محبوس در زندان تهران بزرگ، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، در مجموع به تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال منع خروج از کشور محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران که به مهدی سوفالی ابلاغ شده این فعال هنری از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و  به تحمل پنج سال حبس و دو سال هم منع خروج از کشور، محکوم شده است.

در بخش از این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است:”ابوالقاسم صلواتی با تبدیل قرار بازداشت مهدی سوفالی به وثیقه برای تودیع و آزادی موقت وی مخالفت کرده و او به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.”

لازم به اشاره است، مهدی سوفالی، در تاریخ ۲۰ مهرماه۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی به همراه سپهر گرشاسبی در خیابان دکتر شریعتی تهران بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین ابتدا به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و سپس به بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه منتقل شده بودند./ به نقل از بی بی سی فارسی،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید