دادگاه انقلاب دهگلان؛ سهیلا مطاعی، به بیش از سه سال حبس تعزیری محکوم شد

سهیلا مطاعی

شعبه دو دادگاه انقلاب در شهرستان دهگلان با صدور دادنامه‎ای سهیلا مطاعی، را به تحمل حبس تعزیری محکوم کرد. او پیش‌تر به فعالیت تبلیغی علیه نظام، تمرد از دستور ماموران امنیتی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، سهیلا مطلاعی، اهل شهرستان دهگلان از توابع استان کردستان، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب این شهرستان در مجموع به تحمل سه سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این حکم که به سهیلا مطاعی ابلاغ شده؛ وی از بابت اتهام (اخلال در نظم عمومی) بە تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به ۱۵ ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) به تحمل ۱۳ ماه حبس تعزیری، به اتهام (تمرد علیه ماموران امنیتی حین انجام وظیفه) به تحمل ۵ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام (تبلیغ علیه نظام به نفع گروهک‌ها و سازمان‌های مخالف نظام) هم به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان کردستان و اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل اشد مجازات از بابت اتهام (اخلال در نظم و آسایش عمومی) برای سهیلا مطاعی لازم به اجرا خواهد شد.

همچنین، با توجه به اینکه سهیلا مطاعی در بند کانون اصلاح و تربیت شهر سنندج بسر می برد و جلسه دادرسی به پرونده وی در شهرستان دهگلان برگزار شد لذا سهیلا مطاعی از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه دادرسی حاضر شده بود.

لازم به ذکر است، سهیلا مطاعی در تاریخ ۲۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دهگلان بازداشت و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات در شهر سنندج مرکز استان کردستان منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام سپس به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد.

سهیلا مطاعی، نخستین مرحله در تاریخ ۹ مهرماه۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل