دادگاه انقلاب تهران؛ رادبه کشاورز، به شش سال حبس تعزیری محکوم شد

رادبه کشاورز

دادگاه انقلاب تهران با صدور دادنامه‌ای رادبه کشاورز را به تحمل حبس تعزیری محکوم کرد. او پیش‌تر به اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، رادبه کشاورز، دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته صنایع و ورودی ۱۴۰۱ در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات در دانشگاه علامه طباطبایی، محبوس در زندان تهران بزرگ، توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران در مجموع به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، رادبه کشاورز، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. در صورت تایید این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران و اعمال تجمیع جرائم تحمل ۵ سال حبس برای رادبه کشاورز لازم به اجرا خواهد شد.

یک منبع نزدیک به این دانشجو گفت:”در حالی رادبه با چنین حکمی مواجه شده که از لحظه بازداشت از حقوق اولیه خود برای دسترسی به وکیل محروم بوده و روز دادگاه هم بدون اطلاع و آمادگی قبلی اعزام و در یک ۱ جلسه چند دقیقه ای به ۶ سال حبس محکوم شد و در خواست ما برای تبدیل قرار قضایی به وثیقه برای آزادی وی هم‌ بی نتیجه بود.”

لازم به اشاره است، رادبه کشاورز، در تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و تفهیم اتهام سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شد. 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید