اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت چند شهروند توسط نیروهای امنیتی در فریدونکنار و استان البرز

بازداشت

نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در استان‌های البرز و قم چند شهروند را بازداشت کردند.‌ همچنین، فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از بازداشت تعدادی از شهروندان به اتهام شعارنویسی خبرداد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، سه تن از شهروندان نوجوان، ساکن فردیس از توابع کرج، مرکز استان البرز، به اتهام(شعارنویسی)، (پخش تراکت برای برگزاری تجمع اعتراضی) و (ارسال فیلم و عکس از اعتراضات برای رسانه های خارج از کشور)، توسط ماموران اطلاعات سپاه در قرارگاه امام حسن مجتبی در این استان بازداشت شدند.

این گزارش بصورت یک ویدئو از اعترافات اجباری دو دختر با سنین بین ۱۵ تا ۲۰ ساله به اتهام (پخش اعلامیه و تراکت برای تجمع اعتراضی) و یک پسر نوجوان با سن حدود ۱۸ ساله به اتهام (ارسال فیلم و عکس از اعتراضات سراسری برای رسانه‌ های خارج از کشور) تهیه شده است.

تا لحظه تنظیم این خبر از وضعیت و مکان نگهداری این ۳ نوجوان بازداشت شده اطلاعی در دست نیست.

اما خبرگزاری تسنیم هم در خبری اعلام کرد؛ طی روزهای اخیر، ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در استان قم‌ تعدادی از شهروندان را به اتهام(اقدامات مخل امنیت در فضای مجازی) بازداشت کردند.

در این گزارش با استناد به بیانیه روابط عمومی سپاه علی ابن ابیطالب قم ادعا شده:”تعدادی از سرشکبه های اصلی فعال در فضای مجازی که نقش هدایتگری برای انجام‌ اقدامات مخل امنیت در استان را داشتند شناسایی و دستگیر شدند.”

همچنین در بخش دیگری از اطلاعیه سپاه پاسداران ادعا شده:”اعضای این شبکه در طی اغتشاشات اخیر فعالیتهای گسترده ای را در زمینه دعوت سایر شهروندان له اغتشاشات، تشویق به شعارنویسی، توزیع تراکت، توهین به روحانیت (عمامه پرانی) و سایر اقدامات مخل امنیت عمومی داشتند.”

در ادامه نیز، وبسایت شمال نیوز اعلام کرد؛ امروز پنجشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱، حسن هاشم پور، فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار واقع در استان مازندران از بازداشت تعدادی از شهروندان به اتهام(شعارنویسی به قصد برهم زدن امنیت) و (تحریک جامعه) خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در تشریح این خبر مدعی شد:”شهروندان فریب خورده با شعار نویسی هنجارشکنانه در شهرستان، قصد برهم زدن امنیت و تحریک جامعه را داشتند که توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.”/ به نقل از خبرگزاری مهر،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل