هجوم مامورین امنیتی به منزل میلاد درویش زندانی محبوس در زندان اوین

روز دوشنبه ۳۰ شهریور ماه سال جاری مامورین امنیتی جهت بازرسی و تفتیش منزل «میلاد درویش» زندانی سیاسی و فعال صنفی محبوس در بند ۸ زندان اوین برای سومین مرتبه با هجوم به منزل وی اقدام به بازسی و تفتیش منزل این فعال کارگری کردند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در طی این بازرسی ماموران امنیتی مادر این زندانی سیاسی را که که به تازگی بر اثر دیابت مجبور به قطع پایخود شده وچندی پیش از بیمارستان مرخص شده را مورد اهانت قرار داده اند.
یک منبع آگاه در گفتگویی با «کمپین زندانیان سیاسی و مدنی: گفته ” هجوم ماموران امنیتی و به وجود آورد رعب و وحشت و همچنین اهانت و توهین به مادر «میلاد درویش» زندانی سیاسی به نحوی بوده است که منجرب انتقال وی به بیمارستان شده است»
«میلاد درویش» فعال صنفی، مستند ساز، عضو افتخاری کانون صنفی معلمان ایران پیش تردر۱۲ نیمه شب ٣١ مرداد ماه ۱۳۹۴ در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری، پس از بازرسی منزل وظبط وسایل شخصی و کاری، بازداشت، و پس از بازجویی های پی در پی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از گذشت یک ماه در روزیکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ به بند ۸ این زندان منتقل شده است.
«میلاد درویش» از سوی شعبه دو دادسرای مقدس تفهیم اتهام شده و.اتهام انتسابی وی «فعالیت تبلیغی علیه نظام واجتماع و تبانی» ذکر شده است.
این فعال صنفی پیش تر فیلمی از خلاصه زندگی دکتر «پرویز شهریاری» استاد ریاضی و زندانی سیاسی دو نظام ساخته و منتشر کرده بود که مورد توجه بسیاری در محافل هنری واجتماعی قرار گرفت.
این مستند ساز با بخش فرهنگی کانون صنفی فرهنگیان همکاری داشته و با «اسماعیل عبدی» دبیرکل «کانون صنفی معلمان ایران» که هم اکنون در زندان اوین محبوس می باشد روابط دوستانه محکمی داشته است.
وی به علت تلاش های بی وقفته خود در«کانون صنفی معلمان» و به دلیل فعالیت برای «کودکان کار» به عضویت افتخاری «کانون صنفی معلمان ایران» نیز در آمده است.
او با «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران» و «سندیکای کارگران فلزکار مکانیک» نیز در خصوص فعالیتهای سندیکایی همکاری داشته است.
«میلاد درویش» همچنین در ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۳ درتجمع مسالمت آمیز اعتراضی “سکوت” فرهنگیان در مقابل مجلس شورای اسلامی در حالی که هیچ عمل مجرمانه ای انجام نداده بود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.
این فعال اجتماعی پس از بازداشت به پلیس امنیت و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و در ادامه ی بازداشت، پس از گذشت سه روز به بند دو الف زندان اوین منتقل شد.
این عضو افتخاری «کانون صنفی معلمان» پس از گذشت ده روز بازداشت در۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۳ با کفالت پنجاه میلیون تومانی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید